هنر؛ بازار عشق است نه کاسبی


هنر؛ بازار عشق است نه کاسبی

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه هنرمندی که خصوصی ترین صحنه‌های زندگی خود را در فضای مجازی و اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد هنرمند نیست بلکه هنرفروش است و هنرش هیچ نمی‌ارزد، خاطرنشان کرد: بازار هنر بازار کاسبی نیست و بازار عشق است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام سه‌شنبه ٥ بهمن در آیین اختتامیه ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی به بخشی از سند سیاست‌های کلی ایثار و شهادت که رهبر معظم انقلاب آن را ابلاغ کرده‌اند اشاره و بیان کرد: حضرت آقا در بند چهارم این سند، حمایت از تولید آثار ارزنده فرهنگی و هنری در راستای اشاعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را وظیفه مسئولان نظام قرار داده‌اند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه چنین جلساتی آغازی است برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، افزود: حیطه شعر که هنر بسیار قوی ما ایرانیان به شمار می‌رود، الهام بخش سایر حیطه‌های هنر است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: این مضامین شاعران است که باید از حیطه ادبیات به سمت فیلم و تئاتر و دیگر انواع هنر بروند و بنابراین پرداختن به این عرصه، گام اول وظیفه‌ای است که رهبری مطرح کرده‌اند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه گاهی فرهنگ و هنر ایثار و شهادت داریم اما گاهی فرهنگور و هنرمند ایثار و شهادت، گفت: هنرمندان واقعی این عرصه ابتدا خود شهدا و ایثارگران واقعی هستند.

او ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که شعر یعنی ردیف و قافیه درست کردن اما شعر همدلی با شاعر است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنرمندی که خصوصی ترین صحنه‌های زندگی خود را در فضای مجازی و اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد هنرمند نیست بلکه هنرفروش است و هنرش دو ریال هم نمی‌ارزد، گفت: بازار هنر بازار کاسبی نیست و بازار عشق است.

آیت‌الله دژکام در خاتمه از دست اندرکاران برگزاری این کنگره که در راستای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کردند، قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان