تفاهم‌ برای تولید سریال احمدبن موسی(ع) در دهه فجر/سازمان فرهنگی کنشگر است نه عابربانک


تفاهم‌ برای تولید سریال احمدبن موسی(ع) در دهه فجر/سازمان فرهنگی کنشگر است نه عابربانک

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه ساخت سریال احمد بن‌ موسی(ع) دهه فجر مبادله می‌شود، گفت: این مهم که از دغدغه‌های مردم شیراز بوده، با رایزنی و هماهنگی با ارگان‌های مرتبط از جمله صداوسیما اجرایی می‌شود.

مصطفی مشفقیان سه‌شنبه ٥ بهمن در یک کنفرانس خبری تلاش برای ایجاد تحول و ارتقای سطح خدمات را از رویکرد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عنوان و اضافه کرد: چهار کلان تکلیف در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی داریم و برای ارتقای زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگسراهای جدید تلاش می‌کنیم و امید است در بازه دو تا سه ساله به این اهداف برسیم.

او تلاش برای تغییر نگاه عمومی به سازمان فرهنگی را از رویکردهای سازمان متبوع ذکر و خاطرنشان کرد: تلاشمان این است که نگاه عابر بانکی به سازمان فرهنگی شهرداری را تغییر دهیم، چرا که این سازمان، یک سازمان کنش‌گر است.

معاون شهردار شیراز همچنین به تلاش برای بازگشایی مراکز فرهنگی و اجتماعی و فرهنگسراها که به دلیل شیوع کرونا طی دو سال گذشته متوفف شده بود، خبر داد.

مشفقیان همچنین از امضای تفاهم‌نامه ساخت سریال احمد بن‌ موسی(ع) در دهه فجر خبر داد و گفت: این مهم که از دغدغه‌های مردم شیراز بوده، با رایزنی و هماهنگی با ارگانهای مرتبط از جمله صداوسیما اجرایی می‌شود.

او همچنین طرح احیای هویت فرهنگی اجتماعی محلات شیراز با محوریت مساجد را از اصلی‌ترین طرحهای این سازمان عنوان کرد که طی سه سال آینده در این کلانشهر در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی اجرایی می‌شود.

مشفقیان، راه‌اندازی سه مرکز تخصصی برای ترویج فرهنگ شهروندی را از دیگر برنامه‌های آتی این سازمان برشمرد و گفت: با همکاری روابط عمومی شهرداری، قصد داریم در سال آینذه مکانی برای فعالیت رسانه‌های مجوز دار با تسهیلات ویژه و مناسب اختصاص دهیم تا از این طریق، به رونق کار رسانه‌ای کمکی داشته باشیم و کافه رسانه در بلوار چمران هم از این دست خدمات است.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، افزایش ۱۶۰ درصدی بودجه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی در سال جدید، نشان می‌دهد که سال ۱۴۰۱ شاهد تحول جدی در توسعه زیرساخت‌ها خواهیم بود.

مشفقیان ادامه داد: طرح‌های جدید در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت محلات هدف و اجرای طرح بلندگوهای شهری که از آرزوهای دیرینه مردم شیراز را از دیگر برنامه‌های سازمان متبوع اعلام کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: اجرای فصل شیدایی ۲، به مدت ۲۰ شب رد اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ نیز اجرایی می‌شود.

مشفقیان اضافه کرد: در مجموع، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی برای سال حدید۳۸۵پروژه و رویداد پیش‌بینی کرده که امید است با اجرای آن، به رسالت اصلی خود در پیاده کردن تکالیف شهرداری شیراز در راستای سند نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس دست یابیم.

او همچنین برگزاری برنامه سفیر آفتاب، ویدئو مپینگ بر روی دیواره ارگ کریمخان و رونمایی از فیلم ۲۸۸۸ را از جمله رویدادهای شاخص این سازمان در دهه فجر ذکر و بیان کرد: فرش قرمز فیلم ۲۸۸۸ در شیراز برگزار می‌شود. این فیلم با مشارکت ۵۹درصدی شهرداری شیراز تهیه شده و روایتی از تاریخ دفاع مقدس است و نقش اصلی فیلم را بیژن عاصم، شیرازی و از قهرمانان شناخته نشده جنگ بازی می‌کند.

مشفقیان همچنین اعلام کرد که فضاسازی شهر با تبلیغات متفاوت، آغاز دیوارنگاره عظیم میدان امام حسین (ع) شیراز (فلکه ستاد)، برگزاری لیگ محلات شیراز در رشته‌های مختلف ورزشی با هدف ترویج ورزش همگانی و استعدادیابی ورزشی به صورت مستمر و سالانه، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در دهه فجر است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟