باید از تجارب بازنشستگان استفاده کنیم


باید از تجارب بازنشستگان استفاده کنیم

استاندار کرمانشاه بهره مندی دستگاه های اجرایی از تجربیات ارزنده بازنشستگان را امری مهم برای تحقق اهداف سازمانی برشمرد و گفت: سازمانها و ادارات باید مستندسازی تجربیات ارزشمند بازنشستگان را به عنوان بخشی از فرآیند مدیریت دانش مدنظر قرار دهند.

بهمن امیری مقدم در نشست هم اندیشی با روسای کانونهای بازنشستگان استان با اشاره به تأکید آموزه های دینی و اخلاقی مبنی بر تکریم و تجلیل بازنشستگان به عنوان سرمایه های اجتماعی جامعه و دستگاه های اجرایی گفت: باید تلاش کنیم زمینه ارتقا و توسعه خدمات رفاهی مطلوب به این عزیزان فراهم شود.

وی با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به بازنشستگان و توصیه همیشگی ایشان برای رسیدگی به امور بازنشستگان، اظهار داشت: این قشر، سالها عمر خود را صرف خدمت به کشور کردند و سربلندی امروز کشور ثمره کار این عزیزان است و به عنوان سرمایه های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای جایگاه ویژه و برجسته ای هستند.

امیری مقدم بر لزوم همدلی و انسجام برای حل مشکلات و رسیدن به توسعه پایدار در استان تأکید و تصریح کرد: تحقق اهداف پیش بینی شده در راستای پیشرفت و تعالی استان و حل مشکلات مردم نیازمند همکاری همه اقشار است و در همین مسیر بهره مندی از تجربیات بازنشستگان می تواند دستیابی به اهداف را تسریع کند.

استاندار کرمانشاه از پیگیری مشکلات بازنشستگان هم خبر داد و گفت: در جلسات شورای اداری مطالبات این قشر فرهیخته از ادارات و سازمانها را به مدیران ابلاغ خواهیم کرد و حتماً تأکید می شود این خواسته ها در اولویت کارهای اداری قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به پیشنهادات اعضای کانون بازنشستگان برای ایجاد اشتغال فرزندان بازنشسته در دستگاه های اجرایی ادامه داد: باید فضا را به سمت توسعه کارآفرینی و اشتغال در زمینه کارهای فنی سوق دهیم و از این طریق می توان با اعطای تسهیلات خوداشتغالی به توسعه کارآفرینی در جامعه کمک کرد.

وی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب از کرمانشاه به عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی یاد کردند و باید در برنامه ریزی‌ها و اولویت بندی ها حتما این توصیف ماندگار را مدنظر داشته باشیم.

امیری مقدم از کرمانشاه به عنوان استانی شهیدپرور و قهرمان نام برد و گفت: این استان به لحاظ دارا بودن ظرفیت های بی نظیر در حوزه های مختلف سرشار از فرصت های توسعه است و باید چهره زیبای این استان به گونه ای معرفی شود که سبب حضور و جذب سرمایه گذاران گردد.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: کرمانشاه هم مانند دیگر استان ها دارای مشکلاتی است، اما نباید صرفاً مشکلات آن را برجسته کنیم و باید به خوبی ها نیز اشاره شود، البته وظیفه داریم با تمامی تلاش و جدیت در راستای حل مشکلات استان حرکت کنیم.

مقام عالی استان افزود: حق و شایسته کرمانشاه نیست که با این همه توانمندی در زمینه های کشاورزی، صنعت، مرز، تجارت، گردشگری و... با چنین مشکلاتی روبرو باشد و بر این اساس با انسجام و اجرای برنامه های مدون خواهیم توانست که به سمت توسعه هر چه بیشتر کرمانشاه حرکت کنیم.

وی همچنین با اشاره به لزوم برقراری حق منطقه جنگی بازنشستگان استان گفت: حتماٌ این موضوع را با مسئولین ذیربط در تهران پیگیری خواهم کرد و از کانون بازنشستگان می خواهم که درخواست های خود را به صورت جداگانه برای طرح در جلسات شورای اداری استان و لزوم همکاری تمامی مدیران و همچنین انتقال آن به مرکز ارائه کنند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: مدیران استان باید بدانند که خودشان هم یک روز بازنشسته خواهند شد و تا ابد این پست را نخواهند داشت، لذا هر گونه همکاری و مساعدت در حق بازنشستگان استان که سال ها زحمت و تلاش کردند، الزامی است.

وی همچنین خواستار ارتباط بیشتر کانون بازنشستگان با مشاورین مدیران کل دستگاه های اجرایی در بحث مسائل مربوط به بازنشستگی شد و گفت: ضرورت دارد که جلسات مربوط به بازنشستگان و مشاورین مدیران کل، هر ماه به صورت مستمر برگزار شود و مدیران در این زمینه موظف به نهایت همکاری با بازنشستگان استان هستند.

امیری مقدم تاکید کرد: باید تلاش کنیم که جایگاه بازنشستگان مانند جایگاه استخدامی این عزیزان حفظ شود، زیرا بازنشستگان ذخیره های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار راه اندازی سامانه ارتباطی کانون بازنشستگان به منظور بیان و انتقال درخواست ها و مشکلات بازنشستگان در زمینه های مختلف به مدیریت ارشد استان شد.

وی گفت: کارمندی که 30 سال خدمت کرده باید بازنشست شود تا عرصه و فعالیت برای جوانان ایجاد شود.

استاندار کرمانشاه در پایان سخنان خود بر لزوم ایجاد شرایط مناسب و تدوین برنامه ورزشی، رفاهی و گردشگری برای بازنشستگان در جامعه تاکید کرد و گفت: از هر برنامه ای که ایجاد نشاط و شادابی بیشتر بازنشستگان را فراهم کند، حمایت خواهم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)