آسیب شناسی اقلام تنظیم بازار، زیر ذره بین قرارگاه امنیت غذایی ملایر


آسیب شناسی اقلام تنظیم بازار، زیر ذره بین قرارگاه امنیت غذایی ملایر

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از آسیب شناسی نحوه تولید و توزیع و قیمت اقلام تنظیم بازار به همت قرارگاه امنیت غذایی ملایر خبر داد و گفت: از یک ماه پیش این قرارگاه با همکاری سایر ارگان های مرتبط در بحث تنظیم بازار اقلام ضروری کار خود را در ملایر آغاز کرد و تاکنون سه جلسه راهبردی برگزار کرده است.

سید مهدی میرباقری در گفت‌وگو با ایسنا؛ با اشاره به برگزاری جلسات قرارگاه امنیت غذایی به صورت هفتگی توسط وزرات جهاد کشاوزری و اعلام دستورالعمل‌های مربوطه به ادارات و ارگان‌های ذیربط، افزود: در ملایر نیز این جلسه به صورت هفتگی با حضور روسای ادارات جهاد کشاورزی، صمت، دامپزشکی، اماکن، ارگان های نظارتی و نماینده فرماندار به منظور آسیب شناسی و پیش بینی بازار و کنترل قیمت‌ها برگزار می‌شود.

وی به اعمال نظارت بیشتر در بحث تولید، عرضه و نحوه قیمت گذاری کالای ضروری چون مرغ، گوشت، برنج، روغن و ۲۱ کالای اساسی اشاره و اظهارکرد: در قرارگاه امنیت غذایی ملایر همچون جلسه تنظیم بازار، مشکلات پیش روی بازار بررسی و تصمیمات راهبردی اتخاذ می‌شود.

میرباقری خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در بحث تنظیم قیمت مرغ طی جالسات متعدد از مرحله جوجه ریزی تا ارائه روزانه مرغ زنده و قیمت مصوب آن در مرغ داری‌ها بررسی و در خصوص قیمت گذاری و نحوه فروش عادلانه و سهمیه بندی فروش مرغ در مرغ فروشی ها تصمیمات لازم گرفته شد.

این مقام مسئول با اشاره به تعیین قیمت مرغ، توسط قرارگاه امنیت غذایی ملایر با مدیریت اداره جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و تنظیم بازار روزانه قیمت مرغ از مرغداری، تا عرضه به صورت خرده فروشی در سطح شهرستان، براساس قیمت مرغ زنده، در این قرارگاه و با کمک اتاق اصناف و انجمن حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، قیمت روزانه عرضه مرغ تعیین می شود و تمامی فروشگاه های سطح شهر ملزم به رعایت این قیمت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر در ادامه با اشاره به نظارت بر انبارهای کالاهای اساسی و همکاری با بسیجیان و بازرسان اصناف در این زمینه و انجام گشت های مشترک، گفت: تاکنون موفق به شناسایی چندین انبار احتکار کالا در سطح شهرستان شدیم که تحویل مراجع قضائی شد.

میرباقری نقش قرارگاه امنیت غذایی ملایر را شناسایی و رفع مشکلات موجود در بحث عرضه کالاهای اساسی و رفاه شهروندان، کلیدی و مهم دانست و افزود: همشهریان در صورت مشاهده تخلف و گرانفروشی می توانند با شماره ۰۸۱۳۲۲۲۶۰۸۳ و شماره داخلی ۲۳۷ تماس گرفته و گزارش تخلف ثبت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا