تشکیل هیأتهای میانجی‌گری ویژه اختلافات حقوقی حوزه نظام مهندسی در یزد


تشکیل هیأتهای میانجی‌گری ویژه اختلافات حقوقی حوزه نظام مهندسی در یزد

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد از تشکیل هیأت های داوری و صلح ویژه حل اختلافات حقوقی حوزه نظام مهندسی ساختمان در آینده نزدیک خبر داد.

«محمدرضا حداد» در نشست مشترک با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی و رئیس کانون داوری استان حل اختلافات مرتبط با نظام مهندسی را از طریق داوری و میانجی گری مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: با فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری و از طریق فضای مجازی می‌توان شهروندان را ترغیب و تشویق کرد که حل اختلافات حقوقی را نخست به نهادهای داوری و میانجی گری محول کنند که از مزایای آن کاهش در پرداخت هزینه‌ها و پرهیز از گرفتار شدن در چرخه زمان بر دادرسی در مراجع قضایی خواهد بود.

این مقام قضایی تصریح کرد: یکی از سازمان‌هایی که بعضاً ممکن است اختلافات حقوقی در انجام مأموریت های ذاتی آن حادث شود و امکان حل و فصل آن از طریق مراجع داوری و میانجی گری است سازمان نظام مهندسی است.

حداد از اعلام آمادگی اداره توسعه حل اختلاف استان در جهت همکاری با سازمان نظام مهندسی استان به منظور تشکیل هیأت های داوری و صلح و سازش در استان خبر داد و تصریح کرد: با فراهم شدن مقدمات و زیر ساخت های لازم به زودی می توان هیأت های داوری و حل اختلاف را در سازمان نظام مهندسی استان تشکیل داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، در این جلسه رئیس سازمان مهندسی استان و رئیس کانون داوران استان نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند و بر تشکیل هیأت‌های داوری و صلح و سازش تأکید شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403