15 فروردین؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «قد قامت عشق» در یزد


15 فروردین؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «قد قامت عشق» در یزد

اولین جشنواره هنری رسانه‌ای «قد قامت عشق» با موضوع نماز در یزد برگزار می‌شود.

«علی محمد پارسائیان» رئیس بسیج هنرمندان استان یزد و دبیر اجرایی این جشنواره در نشست امروز سه‌شنبه با خبرنگاران ضمن اعلام فراخوان این جشنواره تصریح کرد: «قد قامت عشق»، روایت هنر و رسانه از زیباترین لحظات بندگی و تجلی شور و شعور است.

وی از برگزاری این جشنواره در چهار موضوع «نماز، تجلی بندگی»، «نماز و سبک زندگی»، «نماز ظهر عاشورا» و «نماز و هشت سال دفاع مقدس» خبر داد و تصریح کرد: جشنواره در دو بخش اصلی هنری و رسانه‌ای برگزار خواهد شد و علاقمندان تا 15 فروردین ماه 1401 فرصت دارند تا آثار خود به این جشنواره ارسال کنند.

پارسائیان رشته‌های بخش هنری این جشنواره را شامل «تئاتر خیابانی»، «ادبیات داستانی»، «سرود»، «خوشنویسی»، «عکس»، «فیلم کوتاه و انیمیشن»، «شعر»، «گرافیک» و «نقاشی و طراحی» برشمرد و افزود: البته در ذیل این بخش، بخش هنر کودک با چهار محور شامل «نقاسی»، «عکاسی با تلفن همراه»، «داستان کوتاه» و «شعر» جای داده شده است.

وی محورهای بخش رسانه‌ای اولین جشنواره استانی «قد قامت عشق» را نیز شامل «خبر»، «گزارش»، «مقاله»، «اینفوگرافی» و «موشن گرافی» ذکر کرد و گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در زمنه‌های هنری و رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره به آدرس یزد، بلوار پاکنژاد، حسینیه ثارالله، سازمان بسیج رسانه تحویل یا به شماره تلفن ۰۹۳۰۴۲۲۲۰۹۹ درفضای مجازی یا از طریق آدرس ایمیل «NAMAZ.BSI@GMAIL.COM» ارسال کنند.

این مسئول در پایان با بیان این که جشنواره قدقامت عشق با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و سپاه الغدیر یزد برگزار می‌شود، یادآور شد: براساس برنامه دبیرخانه جشنواره، مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در 29 فروردین 1401همزمان با میلاد با سعادت امام حسن(ع) برگزار خواهد شد.

سردار «حسین زارع کمالی» جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد نیز در این نشست یکی از تفاوت‌های بارز نیروهای مسلح در کشورمان با سایر نیروهای نظامی در دنیا را باورهای دینی و معنوی آنها ذکر کرد و گفت: خوشبختانه امروز نیروهای مسلح کشورمان به لحاظ ابراز از دست برتری در منطقه برخوردار است ولی به لحاظ معنوی باید به تربیت نیروی پرانگیزه و انقلابی در راستای ساخت تمدن مدرن اسلامی برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی یکی از ابزارهای ایجاد ایمان قوی در بین نیروهای نظامی را نماز به عنوان یکی رکن مهم در اسلام برشمرد و افزود: در راستای برگزاری اجلاسیه نماز ابلاغ شده به نیروهای مسلح و با توجه به تاثیر ابزار هنر و رسانه در ترویج نماز، برگزاری اولین جشنواره هنری رسانه‌ای «قد قامت عشق» در دستور کار قرار گرفت.

زارع کمالی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین، تاکید کرد: همه از جمله رسانه‌ها و هنرمندان را در تحقق این مهم رسالت برعهده دارند.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم با اشاره به اهمیت ترویج نماز در جامعه، گفت: خداوند در قران کریم به بندگانی وعده نصرت داده که او را یاری کنند و یکی از روشهای یاری دادن خود را ترویج نماز ذکر کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هنر و رسانه یکی از بهترین و موثرترین ابزارهای برای ترویج و نشر موضوعاتی مانند نماز است همانگونه که پیامبر اکرم(ص) نیز از طریق قرائت قران با صوت خوش حتی کفار را نیز جذب دین خدا می‌کرد.

صداقت گفت: این جشنواره از این بابت اهمیت دارد که پیرامون موضوع نماز به عنوان اولین فروع دین در یزدی برگزار می‌شود که همیشه در ان سرآمد بوده و به عنوان دارالعباده معروف است.

در این مراسم از پوستر جشنواره نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان