برف و سرما به خراسان شمالی باز می‌گردد


برف و سرما به خراسان شمالی باز می‌گردد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه جدید بارشی آخر هفته استان را دربرمی گیرد که سبب بارش برف و کاهش محسوس دمای هوا خواهد شد.

مهری هاشمی دوین روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه جدید بارشی از بعداز ظهر پنجشنبه در استان فعال می شود که سبب وزش باد، گاهی باد لحظه ای شدید و بارش باران و برف می شود.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: در ارتفاعات هم کولاک برف و مه، یخبندان و افت محسوس دما پیش بینی شده است.

وی گفت: فعالیت این سامانه در بیشتر مناطق استان بویژه در شهرستان های رازوجرگلان، مانه و سملقان، بجنورد و شمال شیروان و شمال گرمه و جاجرم و اسفراین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه تا جمعه شب در استان فعال است گفت: با توجه به کاهش دمای هوا، لغزندگی جاده ها دور از انتظار نیست همچنین با توجه به کولاک و پدیده مه، کاهش دید در جاده ها و ارتفاعات پیش بینی شده است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای مناطق مختلف افزایش دمای هوا تا صبح جمعه پیش بینی شده است.

هاشمی دوین گفت: مردم استان در مناطق مختلف از جمعه تا صبح شنبه هفته آتی کاهش هشت تا ۱۰ درجه سانتیگرادی دمای هوا را تجربه می کنند.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: به کوهنوردان توصیه می شود از صعود به ارتفاعات و مردم از پرهیز از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...