10 فیلم ترسناک خوب که کمتر دیده شده‌اند


10 فیلم ترسناک خوب که کمتر دیده شده‌اند

فیلم‌های مستقلی که با بودجه‌های کم ساخته می‌شوند گاهی فیلم‌های درخشانی از کار درمی‌آیند، اما معمولا به اندازۀ شایستگی‌هایشان دیده نمی‌شوند. اگر به ژانر ترسناک علاقه دارید، در اینجا فهرستی از ده فیلم ترسناک خوب را آماده کرده‌ایم که حتما بعضی از آن‌ها را تا به حال ندیده‌اید.

فرارو- همیشه فیلم‌های خوبی در ژانر‌های مختلف هستند که حتی پیگیرترین علاقه‌مندان سینما هم ممکن است آن‌ها را ندیده باشند. این فیلم‌ها معمولا پروژه‌های کم‌هزینه و مستقلی هستند که از تبلیغات فیلم‌های بزرگ بی‌بهره بوده‌اند. گاهی بعضی از این فیلم‌ها حال و هوا و کیفیتی دارند که ممکن است در فیلم‌های پرهزینه وجود نداشته باشد. اصلا همین کم‌هزینه بودن گاهی باعث می‌شود که سازندگان فیلم‌ها بیشتر از هر چیز روی اصالت و خلاقیت فیلمشان تمرکز کنند تا به این صورت کاستی‌های دیگر را جبران کنند.

به گزارش فرارو؛ در اینجا فهرستی از ده فیلم ترسناک را تهیه کرده‌ایم که علیرغم اینکه چندان شناخته شده نیستند، کیفیت بالایی دارند و علاقه‌مندان فیلم‌های ترسناک حتما از دیدن آن‌ها لذت خواهند برد.

۱. بذر بد (The Bad Seed) (۱۹۵۶)

10 فیلم ترسناک خوب که کمتر دیده شده‌اند
این فیلم ترسناک کلاسیک از آن فیلم‌هایی است که موجود شرورش یک بچۀ کوچک است؛ بچه‌ای که ظاهری معصومانه و روحی اهریمنی دارد. کریستین پنمارک خانوادۀ ظاهرا کامل و خوشبختی دارد. اما دخترک زیبا و شیرین او در واقع یک قاتل روانی است؛ و البته کریستین هم مثل هر مادر دیگری نمی‌تواند چنین چیزی را باور کند. در این فیلم خشونت و خونریزی زیادی دیده نمی‌شود، اما واقعا یک ترس خالص و عمیق در سراسر آن جریان دارد.
امتیاز: ۷.۵/۱۰،

۲. پشت نقاب؛ خیزش لسلی ورنون (Behind The Mask: The Rise of Leslie Vernon) (۲۰۰۶)

10 فیلم ترسناک خوب که کمتر دیده شده‌اند
داستان این فیلم دربارۀ یک گروه مستندسازی است که وارد زندگی یک قاتل سریالی می‌شوند. لسلی ورنون قاتلی است که خودش این گروه را به دنیای خودش راه می‌دهد. این فیلم می‌خواهد جهان را از داخل ذهن یک قاتل سریالی نشان بدهد و به یک معنا جنبۀ تاریک انسانیت را به تصویر بکشد. باید گفت واقعا هم فیلم توانسته این ماموریت را به انجام برساند و در عین جذابیت، تامل‌برانگیز و عمیق باشد.
امتیاز: ۶.۷/۱۰

۳. حشره (Bug) (۲۰۰۶)

10 فیلم ترسناک خوب که کمتر دیده شده‌اند
این فیلم واقعا دیدنی و چندش‌آور و جذاب و ترسناک است. ترس از حشرات همراه با حالتی از سوءظن و توهم بر فضای فیلم حاکم است. اگنس پیشخدمتی است که در یک مسافرخانه کار می‌کند. او با مردی آشنا می‌شود که می‌گوید از ارتش اخراج شده. این مرد کم کم حشراتی را روی تخت خود می‌بیند که او را نیش می‌زنند، اما اگنس نمی‌تواند آن‌ها را ببیند. مرد می‌گوید این حشرات وقتی وارد بدن شوند در خون انسان زندگی می‌کنند و مغز او را می‌خورند. وقتی این فیلم عجیب و پرکشش را می‌بینید نمی‌توانید بفهمید که چه چیزی واقعی است و چه چیزی توهم است. کار‌هایی که این دو نفر برای رهایی از کابوس این حشرات می‌کنند، داستان ترسناکی را شکل می‌دهد.
امتیاز: ۶.۱/۱۰،

۴. مکعب (Cube) (۱۹۹۷)

10 فیلم ترسناک خوب که کمتر دیده شده‌اند
مکعب فیلم درجه یک و مسحورکننده‌ای است. این فیلم سال‌های سال الهام‌بخش فیلمسازان مختلف بوده است. هفت غریبه از خواب بیدار می‌شوند و خودشان را در درون اتاقک‌های مکعبی شکل مختلف در یک هزارتوی بزرگ و کشنده می‌بینند. هر مکعب تازه‌ای که آن‌ها واردش می‌شوند، وحشت‌های تازه، دام‌های کشندۀ تازه و روش‌های تازه‌ای برای مردن را به ما نشان می‌دهد. غریبه‌ها باید راه خود را از دل این هزارتوی کشنده به بیرون پیدا کنند.
امتیاز: ۷.۲/۱۰،

۵. موجود (The Entity) (۱۹۸۱)

10 فیلم ترسناک خوب که کمتر دیده شده‌اند
کارلا موران زنی است که توسط نیرویی نادیدنی و ناشناخته مورد حمله و ضرب و شتم و آزار قرار گرفته. کارلا دارد سعی می‌کند بفهمد چه اتفاقی برایش افتاده. او فکر می‌کند شاید دارد دیوانه می‌شود و به همین خاطر ابتدا پیش یک روانشناس و سپس پیش یک فراروانشناس می‌رود. آیا واقعا دیوانه شده است؟ آیا این اتفاقات واقعا دارند روی می‌دهند؟ داستان فیلم که بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده واقعا هراس‌آور و گیج کننده است. بازی باربارا هرشی در نقش اصلی فیلم هم عالی است.
امتیاز: ۶.۷/۱۰،

۶. بازی‌های مسخره (Funny Games) (۲۰۰۷)

10 فیلم ترسناک خوب که کمتر دیده شده‌اند
این فیلم بازسازی فیلم دیگری با همین نام است که در سال ۱۹۹۷ ساخته شد. در این فیلم تازه نائومی واتس و تیم راث ایفای نقش کرده‌اند. داستان فیلم دربارۀ خانواده‌ای است که در خانۀ ییلاقی‌شان توسط عده‌ای قاتل سریالی دیوانه گروگان گرفته می‌شوند. قاتل‌ها آن‌ها را مجبور می‌کنند که بازی‌های سادیستی و دیوانه‌واری را انجام دهند. هر دو نسخه از فیلم واقعا خوب و جذاب هستند و به خصوص فیلم تازه‌تر بازی‌های تاثیرگذار و درخشانی دارد.
امتیاز: ۶.۶/۱۰،

۷. دختر همسایه (The girl Next Door) (۲۰۰۷)

10 فیلم ترسناک خوب که کمتر دیده شده‌اند
این واقعا فیلم برجسته‌ای است که بیینده را هم غمگین می‌کند، هم می‌ترساند و هم به تامل وادار می‌کند. دو دختر جوان بعد از مرگ مادرشان پیش خاله‌شان می‌روند تا با او زندگی کنند. خالۀ آن‌ها با بچه‌های همسایه‌ها خیلی مهربان و خوشرو است، اما با خواهرزاده‌هایش بسیار بداخلاق و سخت‌گیر است. او آن‌ها را آزار می‌دهد و شکنجه می‌کند و حتی به بچه‌های خودش و همسایه‌ها اجازه می‌دهد به آن‌ها تعرض کنند. اما اوضاع حتی از این هم بدتر می‌شود. این فیلم در بعضی از صحنه‌هایش می‌تواند اشک شما را هم دربیاورد.
امتیاز: ۶.۵/۱۰،

۸. شکلات سفت (Hard Candy) (۲۰۰۵)

10 فیلم ترسناک خوب که کمتر دیده شده‌اند
الن پیج در این فیلم نقش یک دختر چهارده سالۀ باهوش را بازی می‌کند. داستان فیلم دربارۀ دختر جوانی است که در اینترنت با مردی که خیلی از خودش بزرگتر است آشنا می‌شود. دختر شک می‌کند که مرد تمایلات کودک‌آزارانه‌ای دارد و تصمیم می‌گیرد کاری کند که او گیر بی‌افتد. «شکلات سفت» بیش از آنکه ترسناک باشد یک فیلم مهیج روانشناسانه است که خیلی خوب و جذاب به موضوع شکارچیان اینترنتی پرداخته است.
امتیاز: ۷.۱/۱۰،

۹. آدم درست را راه بده (Let The Right One In) (۲۰۰۸)

10 فیلم ترسناک خوب که کمتر دیده شده‌اند
این یک فیلم سوئدی قابل توجه و برجسته است که یک بازسازی آمریکایی (۲۰۱۰) هم دارد. آرامش و سکونی در این فیلم هست که معمولا در فیلم‌های ترسناک نمی‌بینیم. شما با دیدن این فیلم احساس پریشانی و اندوه را تجربه خواهید کرد. این احساس در کل فیلم جاری است که یک هیولا شاید واقعا هیولا نباشد. داستان فیلم دربارۀ پسربچه‌ای تنها و مظلوم به اسم اسکار است که در محوطۀ بازی آپارتمانشان دوست تازه‌ای پیدا می‌کند. الی دختر غمگینی است که با اسکار دوست می‌شود. بیننده واقعا با این دو نفر احساس همدلی می‌کند حتی بعد از اینکه ماهیت واقعی الی آشکار می‌شود.
امتیاز: ۷.۹/۱۰،

۱۰. پاندوروم (Pandorum) (۲۰۰۹)

10 فیلم ترسناک خوب که کمتر دیده شده‌اند
این فیلم عالی است! عناصری در آن هست که آدم را یاد مجموعه فیلم‌های بیگانه می‌اندازد. دو نفر از خدمۀ یک سفینۀ فضایی از خواب مصنوعی بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند که اوضاع سفینه اصلا خوب نیست. یکی از آن‌ها به دنبال راهی برای کنترل سفینه است. در این مسیر او با مقاومت عدۀ دیگری از خدمه که از خواب بیدار شده‌اند مواجه می‌شود. یک موجود عجیب هم در این اوضاع به سفینه حمله کرده است. کم کم راز‌های هراس‌آوری دربارۀ اینکه واقعا چه اتفاقی برای سفینه افتاده فاش می‌شوند.
امتیاز: ۶.۷/۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان