30 درصد مدارس اهواز فرسوده هستند


30 درصد مدارس اهواز فرسوده هستند

اهواز - ایرنا - معاون سیاسی ، اجتماعی فرماندار اهواز با بیان اینکه 30 درصد مدارس اهواز فرسوده هستند گفت: 20 مدرسه در اهواز که فرسوده و نیازمند بازسازی هستند را برای بهسازی، به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان معرفی کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا مجید صالحی روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اهواز در سرسرای فرمانداری بیان کرد: قرار است از گروه‌های جهادی درون و خارج از استان برای بازسازی و ترمیم این مدارس استفاده شود و تعدادی دیگر توسط اداره کل نوسازی مرمت شوند.

وی با بیان اینکه همچنین با شرکت‌های مختلف برای کمک در بازسازی و تعمیر مدارس فرسوده در اهواز رایزنی انجام گرفته است، گفت:اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید به طور جدید به این موضوع جدی ورود کند؛شرکت ها در کنار فعالیتی که دارند باید به مسوولیت اجتماعی خود عمل کنند که یکی از مهمترین این مسوولیت‌ها کمک در بازسازی مدارس است.
وی همچنین با توجه به شرایط کرونایی کشور و استان افزود: با توجه به رنگ بندی کشور و استان تصمیمات مختلفی برای بازگشایی مدارس گرفته می شود؛ متاسفانه سویه اُمیکرون کرونا در حال افزایش است و آموزش و پرورش ارتباط مستقیمی در کاهش و یا افزایش روند ابتلا به این ویروس دارد.

صالحی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به اُمیکرون در چند روز اخیر در خوزستان بیان کرد: تعداد مراجعه و تست مثبت کرونا تا هشت برابر افزایش یافته است.

۱۸ درصد دانش آموزان شرق اهواز تاخیر تزریق واکسن دارند

کارشناس مرکز بهداشت شرق خوزستان نیز در این نشست با ابراز نگرانی از تاخیر برخی دانش‌آموزان در تزریق دُز دوم واکسن کرونا بیان کرد: تاکنون ۸۵ درصد دانش آموزان گروه هدف در شرق اهواز دُز اول واکسن کرونا ، و ۶۵ درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

ماهرخ منشی خیاط با بیان اینکه موعد تزریق دُز دوم بسیاری از این دانش‌آموزان فرا رسیده است ادامه داد: ۱۸ درصد دانش‌آموزانی که دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند برای دریافت دُز دوم اقدام نکرده‌اند. برای مصون بودن در مقابل این ویروس باید زنجیره تزریق واکسن کامل شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای انجام واکسیناسیون دانش آموزان همت بیشتری شود گفت: از مدیران مدارس و نواحی آموزشی درخواست داریم که برای واکسیناسیون دانش آموزان به طور جدی ورود کنند.
منشی خیاط افزود: در روستاهای شهرستان اهواز نیز ۸۱ درصد دانش‌آموزان دُز اول و ۵۱ درصد دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟