تقویت رسانه‌های محلی از مهمترین ضروریات جبهه رسانه‌های انقلابی است


تقویت رسانه‌های محلی از مهمترین ضروریات جبهه رسانه‌های انقلابی است

قزوین – ایرنا- مشاور رسانه‌ای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارشناس مسائل رسانه‌ای گفت: تقویت و توسعه رسانه‌های بومی و محلی امروز یکی از ضروریات مهم جبهه رسانه‌های انقلاب اسلامی کشور به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، بهزاد مهر کش روز سه شنبه در نشست تخصصی مسیر جهادی فعالان رسانه قزوین که در حوزه هنری برگزار شد،افزود: دشمن به صورت شبانه‌روزی درحال کار و ایجاد عملیات روانی در فضای مجازی است و برای تک تک لحظات ما برنامه دارد.

این کارشناس رسانه همچنین گفت: دشمن در این فضا با استفاده از شگردهای جنگ روانی، با ایجاد مسائل کوچک و متعدد اصطلاحاً با دکترین شوک و با ایجاد جنگ روانی اذهان مردم را از مسائل و اهداف اصلی دور کند.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه کسی در این نبرد پیروز است که راهبرد دشمن و تکنیک‌های آن‌ها را بشناسد،گفت: بعضی از مواقع نقش ما در فضای مجازی به جای تولید محتوا، به توزیع کننده آن تبدیل شده و بدون اطلاع، عامل پخش محتویات و اهداف عملیات روانی دشمن می‌شویم.

وی با اشاره به تغییر شکل رسانه‌ها در دنیایی کنونی،اظهار داشت: کارکرد رسانه‌ها امروز با گذشته بسیار متفاوت شده است و تنها رسانه های بزرگ در سطح ملی مشغول به کار هستند این در حالی است که رسانه‌های محلی با تک تک موضوعات محلی و آسیب‌ها در تعامل بوده و با انتقال دو سویه عوامل حیاتی، در بقای انسان نقش کلیدی و مهم را ایفا می‌کنند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به گستردگی موضوعات محلی،تاکید کرد: گاهی یک موضوع در رسانه‌های محلی به اندازه تیتر برخی از رسانه‌های بزرگ از اهمیت برخوردار است و یک رسانه محلی بسیار موشکافانه و تخصصی‌تر به بعضی از موضوعات می‌پردازند.

وی تصریح کرد: امروزه تمام دنیا به سمت تقویت و توسعه رسانه محلی حرکت کردند چراکه رسانه‌های سطح یک کشوری ترجیح می‌دهند به موارد مهم کشوری بپردازند بنابراین مشکلات و مسائل موجود در محلات و شهرها مورد غفلت قرار می‌گیرد بنابراین رسانه‌های محلی در این میان نقش مهمی را بر عهده‌ دارند.

مهرکش افزود: اگر رسانه‌های محلی با رویکرد انقلابی حرکت کنند می‌توانند به‌عنوان پرچم‌دار حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی باشند درنتیجه در موضوعات سیاسی و فرهنگی نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین معضل ما در رسانه‌های جبهه انقلاب، مسئله روایتگری است؛ افزود: در حوزه روایتگری عمدتاً در بخش پدافند هستیم درواقع منتظر هستیم که روایتگری اتفاق بیفتد و ما در جهت پاسخ و تکذیب آن قدم برداریم درحالی‌که برای روایتگری باید نهضت مسئله‌سازی شکل بگیرد، چرا که روایتگری اول حتی اگر غلط باشد تأثیر بیشتری از روایتگری دوم که درست است دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا