قزوین آماده همکاری با فنلاند در زمینه صنعت زراعت چوب است


قزوین آماده همکاری با فنلاند در زمینه صنعت زراعت چوب است

قزوین -ایرنا- استاندار قزوین گفت: با توجه به سابقه و ظرفیت بالای فنلاند در صنعت زراعت چوب و استعدادها و نیازهای استان ما در این زمینه، آماده همکاری در این زمینه با شرکت های این کشور هستیم.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز سه شنبه در دیدار سفیر فنلاند با وی که در استانداری قزوین انجام شد،افزود: با توجه به محدودیت های موجود در مسیر مدیریت منابع آبی هستیم تا ضریب تبدیل آب به درآمد افزایش یابد چون در استان ما این ضریب مناسب نیست.

وی همچنین گفت: در این مسیر اگر شرکت های فنلاندی کمک کار افزایش بهره وری ما باشند از همکاری های مشترک در این زمینه استقبال می کنیم.

استاندار قزوین افزود: استعدادهای خوبی در حوزه خاک و آب و خصوصا پساب های صنعتی تصفیه شده برای زراعت چوب داریم و با توجه به تکنولوژی و تجربه خوب فنلاند در این زمینه، شرکت های فنلاندی می توانند از حمایت ما برخوردار شوند و امکان همکاری های مشترک در این زمینه ها وجود دارد.

وی افزود: به دلیل استقرار واحدهای صنعتی و وجود پساپ های صنعتی، آماده همکاری و استقبال از سرمایه گذاری شرکت های فنلاندی در این حوزه هستیم.

اعلایی افزود: در حوزه تامین مواد اولیه و منابع مورد نیاز صنعت نیز از استان های غنی هستیم و می توانیم همکاری های مشترک را با صنایع فنلاند داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به نود و نهمین سال ارتباط ایران با فنلاند و تجربه سابقه خوب ارتباطی دو کشور، لازم است ارتباط ما تقویت شده و به رغم تحریم های ظالمانه دشمنان به نحو مطلوب در حوزه های مختلف گسترش یابد.

استاندار قزوین با اشاره به درخواست سفیر فنلاند برای تامین نیروی کار، گفت: با توجه به اینکه نیروی انسانی کشور ما اغلب جوان، تحصیلکرده و متخصص هستند از ایده های موجود برای ساماندهی و اعزام نیروی کار به کشورهای هدف در این حوزه استقبال می کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های قزوین گفت: این شهر از قدیمی ترین شهرهای ایران و از مظاهر فرهنگ و تمدن این سرزمین است و مدتها پایتخت ایران بوده و جلوه های خوب گردشگری و مذهبی در آن وجود دارد.

اعلایی گفت: از حیث صنعتی نیز قزوین از استان های برتر کشور است و یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی کشور در این استان استقرار دارد و در تولیدات صنعتی نیز قزوین جزو برترین های کشور است.

استاندار قزوین افزود: قزوین در حوزه کشاورزی نیز به دلیل وجود دشت قزوین و منابع آبی از استان های پیشرو است و بخش زیادی از محصولات کشاورزی و دامی کشور در این استان تولید می شود.

وی اضافه کرد: در حوزه مورد علاقه سفیر فنلاند در ایران که مباحث علمی، دانشگاهی و هایتک است دانشگاه بین المللی امام(ره) را داریم که رسالت آن، تبادل استاد و پذیرش دانشجوی خارجی است.

استاندار قزوین گفت: این استان نسبت به سایر دانشگاه های کشور در حوزه پذیرش دانشجوی خارجی پیشرو است و تعداد قابل توجهی دانشجوی خارجی در دانشگاه امام و آزاد اسلامی قزوین تحصیل می کنند.

اعلایی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در برخی صنایع با فناوری بالا و رباتیک در ایران و منطقه حرفی برای گفتن دارد و بستر دانشی و استعدادهای خوبی در زمینه شرکت های استارت آپی و دانش بنیان دارد و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: طبق تاکید سفیر فنلاند در ایران، ما در تبادلات علمی و آموزشی علاقه مند به همکاری با این کشور هستیم و امیدواریم زمینه همکاری دوجانبه دانشگاه ها و شرکت های فعال میان 2 کشور برقرار شود.

استاندار قزوین: باید برای رخدادهای استارتاپی و برگزاری همایش های مشترک برنامه ریزی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس