همکاری‌های آموزشی جزو اولویت‌های روابط فنلاند با ایران است


همکاری‌های آموزشی جزو اولویت‌های روابط فنلاند با ایران است

قزوین -ایرنا-  سفیر فنلاند در ایران گفت: علایق و زمینه های جدیدی برای ارتباط بین کشورم با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد به ویژه اینکه ما تمایل به همکاری های آموزشی میان دو کشور داشته و این موضوع در اولویت ماست.

به گزارش ایرنا، کاهیلوتو روز سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین ، افزود: کشور فنلاند مایل است از نیروی کار ایران کمک بگیرد چون ارتباط مهمی میان آموزش، نیروی کار و تکنولوژی وجود دارد و تقویت این رابطه در رسیدن به توسعه موثر است.

کاهیلوتو افزود: فناورهای روز و استفاده از ظرفیت کارآفرینان جدید در حوزه استارتآپ ها مورد علاقه ما است.

وی گفت: برای سفیران بازدید از شهرهای نزدیک پایتخت جالب است چون شهرهای بزرگ شلوغ هستند و سرمایه گذاری در شهرهای نزدیک پایتخت برای سرمایه گذاران جذاب خواهد بود.

سفیر فنلاند در ایران افزود: در شروع ماموریت خود در ایران با توصیه دولت متبوع خود برای توسعه روابط میان دو کشور تلاش می کنم.

کاهیلوتو گفت: سفر رییس جمهور فنلاند به ایران نقطه ثقل روابط دو کشور بود و در آینده نزدیک سفر وزیر خارجه فنلاند را نیز به ایران در پیش خواهیم داشت.

وی گفت: فنلاند در نوآوری، تکنولوژی و به ویژه آموزش سرآمد بوده و آغاز ماموریت ما در ایران با بازدید از قزوین و دانشگاه ها و شرکت های استارتاپی آن نیز در همین راستا انجام شده است.

این سفیر با بیان اینکه فنلاند کشوری کوچک با پنج میلیون جمعیت است، افزود: این کشور تکنولوژی، صنعت و رفاه اجتماعی بالایی دارد ولی در زمینه منابع خام و انرژی با محدودیت مواجه بوده و جز چوب و آب چیزی ندارد.

کاهیلوتو با بیان اینکه فنلاند به ارتباط با ایران علاقه نشان می دهد، اضافه کرد: در مراودات میان دو کشور تاکنون مشکلی نبوده و احتمال توسعه همکاری ها در آینده را نیز پیش بینی می کنیم.

وی گفت: شرکت های فنلاندی در همکاری با ایران سابقه طولانی دارند و می توان از ظرفیت آنها در حوزه های مختلف استفاده کرد.

سفیر فنلاند در ایران امروز به منظور دیدار با استاندار قزوین، دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی، بازدید از سرای سعدالسلطنه و دانشگاه آزاد اسلامی به قزوین سفر کرده است.

فنلاند با پنج میلیون جمعیت در شمال اروپا و در منطقه اسکاندیناوی واقع شده و پایتخت آن هلسینکی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها