183 میلیارد ریال به طرح های آبخیزداری ابرکوه اختصاص یافت


183 میلیارد ریال به طرح های آبخیزداری ابرکوه اختصاص یافت

یزد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی ابرکوه با اشاره به اولویت مهار سیلاب های فصلی بر اثر بارندگی گفت: امسال در راستای تکمیل طرح های آبخیزداری 183 میلیارد ریال اعتبار از محل مناطق محروم و ملی به این شهرستان اختصاص یافت .

مرتضی سعیدی روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به تعداد طرح ها افزود: طرح های آبخیزداری در ۲ حوزه غرب ابرکوه و علی آباد بخش بهمن در دست اجراست .

وی اظهارکرد: این طرح ها نقش اساسی در جلوگیری از خسارت سیل در محدوده مسکن مهر، آزادگان ، ولایت و محله گلکاران ابرکوه و همچنین شهر مهردشت مرکز بخش بهمن دارد.

این مسئول ادامه داد: همچنین ۳۱ میلیارد ریال بودجه هم از محل اعتبار ملی به اجرای طرح ها در حوزه آبخیزداری ، بیابان زدایی و مرتعداری این شهرستان تخصیص یافت.

183 میلیارد ریال به طرح های آبخیزداری ابرکوه اختصاص یافت

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این مبلغ برای ادامه پروژه احداث کنترل طرح سیل بند «ده عرب» ابرکوه هزینه می شود.

رییس منابع طبیعی ابرکوه با اشاره به اینکه پروژه های کنترل هرزآب و عملیات بیولوژیکی از سوی پیمانکاران در یکهزار و ۵۰۰ هکتار مراتع حوزه های آبخیز غرب این شهرستان در دست اجراست یادآور شد: حدود ۲۲ میلیارد ریال از این مبلغ برای تکمیل طرح کنترل سیل غرب ابرکوه اختصاص دارد که با تخصیص این مبلغ طرح یادشده به اتمام رسید.

سعیدی با بیان اینکه پیشگیری از تصرف و جلوگیری از تعرض به زمین های ملی یکی از اقدام های اولویت دار این اداره است، از روستاییان و کشاورزان خواست ، هرگونه تخریب و تصرف و برداشت غیرمجاز از منابع طبیعی و مراتع را به سامانه ۱۵۰۴، یا با شماره تلفن ۰۳۵۳۲۸۲۱۳۳۴ اطلاع دهند.

افزون بر ۹۰ درصد مساحت شهرستان ابرکوه که شامل ۴۸۰ هزار هکتار آن عرصه‌ های منابع طبیعی است با توجه به شرایط اقلیمی،۲۴۳ هزار هکتار آن را عرصه های بیابانی و ۲۳۷ هزار هکتار را مرتع تشکیل می دهد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری