استاندار همدان: منابع و ثروت استان باید به سمت بهره‌وری سوق داده شود


استاندار همدان: منابع و ثروت استان باید به سمت بهره‌وری سوق داده شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه در واگذاری‌ واحدهای تولیدی می بایست افراد توانمند و با تجربه در اولویت باشند، تصریح کرد: منابع و ثروت استان باید با مدیریت درست و هدایت واحدهای تولیدی به سمت بهره وری پیش برود.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز سه‌شنبه در پنجاه و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با تاکید بر اینکه در واگذاری واحدهای تولیدی به درخواست‌کنندگان باید به نوعی عمل کرد که منابع و امکانات اتلاف نشود، اظهار داشت: اهلیت افراد برای واگذاری واحدهای تولیدی باید با جدیت و طبق قانون بررسی و سنجیده شود.

وی با بیان اینکه فعالیت واحدهای تولیدی بستر مناسبی برای اشتغال زایی جوانان در استان محسوب می شود، افزود: در واگذاری واحدهای تولیدی باید به گونه ای عمل شود که به رکود و تعطیلی واحد منجر نشوند و در این راستا تعلل یا تعطیلی واحدهای تولیدی در استان همدان به دلیل ناکارآمدی پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها در واگذاری واحدهای تولیدی تملک‌ شده ضمن تسهیل فرآیند حتما اهلیت افراد را مدنظر قرار دهند، گفت: عزم دولت برای رفع موانع پیش روی تولید در کشور بسیار جدی است و برهمین اساس با مدیریت درست و هدایت واحدهای تولیدی باید منابع و ثروت استان را به سمت بهره‌وری سوق داد.

نماینده عالی دولت در استان همدان با تاکید بر اینکه با بروز نخستین نشانه‌های اشکال در روند کار یک مجموعه تولیدی و صنعتی باید وارد عمل شد، افزود: سازمان صمت و شرکت‌ شهرک‌های صنعتی با رصد دقیق فعالیت ها به مجموعه‌های صنعتی و تولیدی درگیر چالش‌، مشاوره‌های جدی و تخصصی در حوزه مدیریت ارائه کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب و شکل گیری نظام تحریم‌های خود را علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعمال کردند، اظهار داشت: در وضعیت تحریم، شرکت‌ها و واحدهایی در استان بودند که بدون تعدیل نیرو و با مدیریت درست واحد خود را به بهترین شکل هدایت کردند.

قاسمی فرزاد همچنین از رفع موانع ۱۳ واحد تولیدی استان همدان از جمله مشکل صدور پروانه بهره برداری شرکت «عایق سازان هکمتانه غرب» و برق شهرک‌های گلخانه ای خبر داد و گفت: این واحدها در مسیر فعالیت خود با موانعی از جمله در خصوص تسهیلات بانکی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مسایل بررسی و از مشکلات این واحدها گره گشایی شد.

استاندار همدان با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی استان موظف به حمایت از فعالان اقتصادی هستند.

قاسمی فرزاد همچنین پایش موانع و مشکلات واحدهای غیرفعال و راکد استان همدان را ضروری دانست و افزود: این مسائل باید جمع بندی، دسته بندی و برای رسیدگی و تصمیم گیری به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی در مرحله نخست باید در سامانه ستاد تسهیل به نشانی tashil.stsm.ir تقاضای خود را ثبت کنند و سپس درخواست آنها در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد تا در صورت رفع نشدن مشکل، موضوع در ستاد تسهیل استان مطرح و برای رفع آن تصمیم گیری شود.

استاندار همدان افزود: علاوه بر این، مرکز شبانه روزی رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز از سال گذشته برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات این حوزه، راه اندازی و فعال شده است.

به گزارش ایرنا، استان همدان دارای حدود ۲ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است و از ابتدای امسال ۵۷ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری همدان تشکیل شده است.

دولت سیزدهم یکی از برنامه ها و اولویت های کاری خود را شفاف سازی و پایش کارخانه‌‏‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل کشور اعلام کرده و اینک با دستور رییس جمهور تلاش بر این است تا ظرفیت بلا استفاده حدود ۴۰ درصدی بخش تولید و صنعت احیا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!