شاخص کیفی هوای شهر همدان برای گروه‌های حساس ناسالم است


شاخص کیفی هوای شهر همدان برای گروه‌های حساس ناسالم است

همدان- ایرنا- مسئول برنامه بهداشت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت که شاخص کیفیت هوای شهر همدان برای سومین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

«مهدی خدابخشی» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نتایج حاصله از ایستگاه پایش وضعیت کیفی هوا در دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست، شاخص کیفیت هوای شهر همدان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد که این وضعیت طی سه روز گذشته(از روز یکشنبه) در منطقه حاکم است.

وی اظهار داشت: این شرایط ناشی از ذرات گردوغبار با «پی‌ام ۱۰» است که به دلیل پایداری هوا و بروز پدیده وارونگی دما(اینورژن) و آلاینده هایی با منشا داخلی منجر به این شرایط می شود.

مسئول برنامه بهداشت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به افراد سالمند، بانوان باردار، بیماران تنفسی و ریوی، قلبی و عروقی و افراد دارای نقص در سیستم تنفسی توصیه کرد که از حضور و تردد غیرضروری در فضاهای باز به ویژه مکان های پر تردد شهر با توجه بالا بودن میزان آلاینده ها خودداری کنند.

خدابخشی تاکید کرد: استفاده از ماسک نیز نقش قابل توجهی در پیشگیری از ورود گرد و غبار به ریه و سیستم تنفسی انسان ندارد چراکه ذرات ریز گرد و غبار از طریق منافذ ماسک عبور می کنند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، کیفیت هوای استان همدان طی هفت ماه نخست امسال در ۴۰ روز ناسالم برای گروه های حساس و سه روز ناسالم برای همه گروه ها بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022