طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان در کردستان اجرا می شود


طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان در کردستان اجرا می شود

سنندج- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: طرح جبران و تثبیت یادگیری ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی دارای افت تحصیلی از نیمه دوم بهمن سال جاری در استان اجرایی می‌شود.

صدیقه عبداللهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظها داشت: این طرح ویژه دانش آموزان دارای سطوح عملکرد تحصیلی نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول در دروس ریاضی، فارسی و علوم بوده و با هدف مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی اجرا می‌شود.

وی جبران ضعف یادگیری، مداخلات بهنگام آموزشی، کاهش افت تحصیلی و تکرار پایه و ترک تحصیل دانش آموزان بویژه در پایه اول و دوم ابتدایی را از مهمترین اهداف این طرح اعلام کرد و گفت: مخاطبان این طرح دانش آموزان ۶ پایه دوره ابتدایی هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: این طرح از نیمه بهمن آغاز شده و تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد و در راستای اجرای آن از پتانسیل روزهای پنج شنبه برای آموزش دانش‌آموزان استفاده شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته پنج هزار و ۷۱۵ دانش‌آموز دارای سطح عملکردی «نیاز به آموزش و تلاش بیشتر» و «قابل قبول» بودند که با برگزاری کلاس‌های جبرانی در تابستان، سه هزار و ۹۹۱ نفر ارتقا پیدا کردند و در واقع ۷۰ درصد دانش‌آموزان شرکت کننده در این برنامه زمینه ارتقا به پایه بالاتر را پیدا کردند.

عبداللهی یادآور شد: استان کردستان در نرخ تکرار پایه نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی دارد و از لحاظ درصد قبولی در تمامی پایه های تحصیلی دارای رتبه اول کشوری است.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که بیش از ۱۶۰ هزار نفر از این تعداد در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما