14 مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن و چند خبر از حوزه بهداشت و سلامت کردستان


14 مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن و چند خبر از حوزه بهداشت و سلامت کردستان

سنندج- ایرنا- مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در 10 روز گذشته به دلیل افت دمای هوا و افزایش استفاده شهروندان از وسایل گرمایشی، 14 مورد مسمومیت ناشی از منوکسیدکربن در استان به ثبت رسید و سه نفر هم جان خود را از دست دادند.

به گزارش روز سه‌شنبه، رضا پیرا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲۶ دی ماه و همزمان با شروع بارش سنگین برف در استان، یک‌ هزار و ۳۲۶ مورد ماموریت فوریت های پزشکی و اورژانسی انجام شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۲۲ فقره امداد رسانی در تصادفات و سوانح جاده‌ای بوده است، افزود: ۸۰ مورد در زمینه سقوط از ارتفاع و ۱۷۷ مورد هم سقوط از سطح همتراز، امداد رسانی شد.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه به ۶۹ مادر باردار در این مدت امدادرسانی شد و به مراکز درمانی انتقال یافتند افزود: هیچ موردی از مرگ و میر مادران باردار در این مدت به ثبت نرسید.

انجام هفت مورد اورژانس هوایی، ۱۳۱ مورد امداد رسانی به بیماران تنفسی و ۸۱ مورد به بیماران قلبی از دیگر مواردی بود که پیرا به آن اشاره کرد و گفت: ۶۴۵ مورد ماموریت نیز در دیگر زمینه های امداد و نجات در استان انجام شده است.

توقیف کامیون حامل دام زنده فاقد مجوز بهداشتی قرنطینه ای در سقز

رییس شبکه دامپزشکی سقز از شناسایی و توقیف یک دستگاه کامیون حامل دام زنده فاقد مجوز بهداشتی قرنطینه ای در این شهرستان خبر داد.

علی باباییان افزود: با اعلام فرماندهی نیروهای امنیتی در سقز در خصوص توقیف یک کامیون حامل ۸۲ راس گوسفند در محور سقز مریوان، کارشناسان این شبکه به محل اعزام و پس از بررسی های انجام شده، محموله فاقد مجوزهای قانونی بوده و به صورت غیر مجاز حمل شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده و اخذ دستور قضایی، محموله یاد شده برای کشتار به کشتارگاه دام سقز منتقل شد که بازرسی های قبل از کشتار انجام و پس از تائید سلامت دام ها با رعایت شرایط بهداشتی عملیات کشتار و بازرسی لاشه و ضمائم انجام شد.

باباییان بیان داشت از آنجایی که هر گونه نقل و انتقال دام زنده بدون مجوز بهداشتی قرنطینه ای امکان انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام را به همراه دارد و موجب تهدید علیه بهداشت عمومی می شود لذا حمل دام زنده بدون گواهی های قانونی از دامپزشکی ممنوع است.

واکسیناسیون ۸۲درصد جمعیت کردستان علیه کرونا

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه۱۸۶ هزار و ۱۲۲ نفر معادل ۱۶ درصد از جمعیت استان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: تاکنون ۲ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۲۹۵ دُز واکسن کرونا در استان در قالب نوبت اول، دوم و سوم تزریق شده است.

دکتر بهروز اخوان گفت: یک میلیون و ۹۸ هزار و ۹۴۹ نفر معادل ۸۲ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت نموده‌ و ۹۱۳ هزار و ۲۲۴ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۶۸ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تزریق ۱۸۶ هزار و ۱۲۲ دُز واکسن در قالب نوبت سوم خبر داد و گفت: ۱۶ درصد مردم استان نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفرجمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...