سامانه بارشی جدید کردستان را فرا می‌گیرد


سامانه بارشی جدید کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از اواخر وقت چهارشنبه یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود و تا صبح روز جمعه تداوم دارد.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده بارش‌های این سامانه در روز پنج‌شنبه و بیشتر به صورت برف است و در مناطق غربی و ارتفاعات استان همچون شهرهای بانه، مریوان و سروآباد باعث بارش حدود ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر برف می‌شود.

وی افزود: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته این سامانه در شهر سنندج به صورت میانگین تا ۱۰ سانتی متر و در نقاط شرقی استان ۲ تا سه سانتی متر سبب بارش برف می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: به همراه این سامانه بارشی، پدیده وزش باد نیز در استان قابل ملاحظه است که سبب کاهش دید، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی و احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات خواهد شد.

وی اضافه کرد: دمای هوای استان تا روز پنجشنبه روند افزایشی دارد اما از صبح جمعه و بویژه روز شنبه دوباره شاهد کاهش محسوس دما هستیم.

پناهی گفت: در شبانه‌روز گذشته شهر بابارشانی بیجار با دمای منفی ۲۱ درجه سانتی‌گراد عنوان سردترین شهر کشور را از آن خود کرد و دمای هوای شهرهای هزارکانیان ۱۹-، مریوان ۱۷-، دیواندره ۱۶-، سقز و زرینه ۱۵-، سنندج ۱۲-، سروآباد ۱۱-، بیجار و کامیاران ۸-، قروه ۵- و بانه نیز ۳- درجه سانتی‌گراد گزارش شد.

وی یادآور شد: شهر کامیاران در شبانه روز گذشته با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد حداکثر دمای ثبت شده در استان را داشت و شهر سنندج نیز در بیشترین حالت دمای پنج درجه سانتی گراد را تجربه کرد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان