فرماندار: 800 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا امسال در خمین پرداخت شد


فرماندار: 800 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا امسال در خمین پرداخت شد

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: 800 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا از ابتدای امسال تا کنون درقالب اعتبارات تبصره 16، تبصره18، مشاغل خانگی و بنیاد برکت به متقاضیان حوزه کارفرمایی و خود اشتغالی به صورت مستقل و پشتیبان در این شهرستان پرداخت شد.

« احمد طهرانی » روز سه شنبه در کارگروه اشتغال خمین افزود: این میزان تسهیلات شامل ۳۷۰ میلیارد ریال از سوی جهاد کشاورزی، ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت، ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی بهزیستی شهرستان می‌شود.
وی بیان کرد: حضور بانک‌های عامل در کارگروه اشتغال شهرستان موجب هم افزایی و تشریح مشکلات و موانع متقاضیان در پرداخت می‌شود.
فرماندار خمین گفت: دستگاه‌های اجرایی تا نیمه بهمن ماه جاری متقاضیان معرفی شده به بانک‌های علمل را رصد کنند تا اگر این افراد شرایط دریافت ندارند، تسهیلات به متقاضیان جایگزین پرداخت شود.
طهرانی تاکید کرد: نهادهای متولی اشتغال برای حفظ و توسعه اشتغال شهرستان تلاش کنند و در کنار ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی به مشاغل خانگی نیز توجه شود.
وی تصریح کرد: کمیته‌ای زیر مجموعه کارگروه اشتغال خمین در شهرستان تشکیل شود و در صورت پرداخت تسهیلات اشتغالزا به شکل تخصصی از سوی هریک از دستگاه‌ها، این تسهلات هدایت و به اشتراک گذاشته شود.
فرماندار خمین با اشاره به اینکه شهرستان ظرفیت تبدیل به برند تجاری در حوزه پوشاک را دارد، افزود: برگزاری نمایشگاه سراسری پوشاک در کمیته تخصصی اشتغال بررسی کارشناسی شود.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین نیز در این کارگروه گفت: ۴۴ درصد از تسهیلات اشتغالزای تخصیص یافته به این نهاد حمایتی در شهرستان تاکنون جذب شده است.
« جواد داودی» ادامه داد: از ۱۷۱ میلیارد ریال تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ ابلاغی امسال به کمیته امداد امام خمینی (ره) خمین ، ۱۵۵ میلیارد ریال به بانک‌های عامل شهرستان تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اینکه ۳۸۰ متقاضی به بانک‌های عامل شهرستان معرفی شدند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۸ نفر موفق به دریافت ۶۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال شدند.
رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیزبا اشاره به تشکیل ۵۱۶ فقره در حوزه تسهیلات حمایتی کرونا در شهرستان گفت: ۶۱ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
« محمدرضا مختاری فرد» ادامه داد: پرداخت این میزان تسهیلات حمایتی سبب حفظ ۶۴۱ شغل شد.
خمین در نوار جنوبی استان مرکزی واقع است و در این منطقه ۱۰۵ هزار نفر ساکن است که بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، حدود ۳۹ هزار جویای کار در این شهرستان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!