استاندار: نیازمند تولید فکر بانوان برای توسعه مازندران هستیم


استاندار: نیازمند تولید فکر بانوان برای توسعه مازندران هستیم

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که شکوفایی و توسعه استان بدون در نظر گرفتن نقش زنان امکان‌پذیر نیست ، گفت : نیازمند تولید فکر و ایده‌پردازی بانوان برای اجرای طرح‌های اقتصادی و توسعه فرهنگی و اجتماعی مازندران هستیم.

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور روز سه شنبه در آیین تجلیل از بانوان برگزیده مازندران در ساری افزود: حضور بانوان مازندرانی در نقش های مختلف اجتماعی و اقتصادی نیاز به اجازه ندارد و استانداری مازندران از بانوان پرتلاش و دغدغه مند این دیار حمایت همه جانبه خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار این که برای احیای جایگاه فراموش شده بانوان در استان تلاش خواهد کرد ، گفت : در برنامه توسعه ای که برای استان تدوین کردیم به مشارکت زنان نیاز جدی داریم.

حسینی پور انضباط و جدیت در کار را از ویژگی های بانوان برشمرد و افزود : همواره در برنامه های اداری و اجرایی اگر کار را به بانوان سپردیم به بهترین نتایج رسیدیم و باید از این قشر فرهیخته جامعه حمایت کنیم.

استاندار مازندران گفت : بانوان در سال های گذشته در جریانات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش بی بدیل داشتند اما به معنای واقعی جایگاه این قشر از جامعه با توجه به رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در جامعه تبیین نشده است.

وی افزود : دختران ما در استان مازندران همپای پسران به تحصیلات خود ادامه می دهند و تحصیلات عمده این بانوان فرهیخته در رشته های فنی و عمرانی است که برای توسعه این دیار، نیاز مبرم به این قشر فرهیخته داریم.

حسینی پور گفت : متاسفانه نقش و جایگاه واقعی زنان در جامعه رفیع نیست ، اما در اتاق فکرهایی که در شهرستان های مازندران در حال تشکیل دادن هستیم، باید نقش بانوان در این هم اندیشی ها تقویت شود.

وی افزود: زنان مازندرانی در هر شهرستان باید در ارتباط با رفع مشکلات جامعه حرف بزنند و نظر بدهند و بسیاری از آسیب های اجتماعی با همراهی و مشارکت و نقش محوری زنان و خانواده قابل حل است.

استاندار مازندران گفت : مازندران سالانه پذیرای ۳۵ میلیون گردشگر است و به تبع در کنار توسعه اقتصادی، این ترددها آسیب های اجتماعی هم دارد که با نقش پذیری بانوان می توان این آسیب ها و تناقض های فرهنگی را به حداقل رساند.

وی افزود : زنان مازندرانی نقش محوری برای تولید فکر در توسعه مازندران دارند و به عنوان مثال اکنون استان چالش جدی در حوزه پسماند دارد که جامعه زنان ما با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به فرزندان و اقشار جامعه می توانند برای مدیریت پسماند اقدام کنند.

حسینی پور گفت : وضعیت پسماند در استان بسیار جدی و نگران کننده است که باید فرهنگ مدیریت پسماند را در جامعه فراگیر کرد و بانوان در این حوزه می توانند نقش آفرینی داشته باشند تا بتوانیم بهتر عرصه های طبیعی و نعمت های خدادادی استان مانند جنگل و دریا را حفظ کنیم.

وی با اظهار این که مازندران در بحث طلاق و فرزندآوری جایگاه خوبی در کشور ندارد و به لحاظ رشد جمعیت در قعر جدول قرار دارد ، تاکید کرد : باید نسبت به رفع این نواقص چاره اندیشی کرد و در این بخش هم زنان نقش مهمی دارند.

استاندار مازندران گفت : باید آسیب شناسی شود که چرا وضعیت طلاق در استان رو به افزایش است و به طور عمده طلاق ها در استان توافقی است و مشارکت زنان برای رفع این آسیب های اجتماعی باید افزایش یابد تا بتوانیم راحت این دغدغه را کم و ریشه کن کنیم.

به گزارش ایرنا، در این آیین از ۴۰ بانوی برگزیده استان مازندران در حوزه های پزشکی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و همچنین بانوان نمونه سرپرست خانوار، خانه دار، معلم، ورزشکارتقدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها