هیچ راه روستایی مسدودی در زنجان نداریم


هیچ راه روستایی مسدودی در زنجان نداریم

زنجان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با همکاری دستگاه‌های متولی امر تمامی محورهای روستایی این استان که بر اثر بارش برف سنگین مسدود شده بودند، بازگشایی شدند و هم اکنون مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

صفی الله کرامتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اقدامات انجام گرفته راه‌های روستایی بازگشایی شده مگر آنکه وزش باد منجر به وقوع کولاک و مسدودی دوباره آنها شود که در این صورت اطلاع رسانی لازم نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته با همکاری های بین بخشی تلاش مضاعفی برای بازگشایی محورهای روستایی با توجه به بارش برف سنگین در مناطق مختلف استان انجام گرفت، اظهار داشت: این در حالی بود که به دلیل وضعیت جوی نامساعد، سرما، یخبندان و وزش باد محورهای بازگشایی شده دوباره مسدود می شد که اقدامات و تلاش های مصاعفی در این خصوص انجام شد.

کرامتی با اشاره به اینکه بارش چشمگیر برف طی هفته گذشته در سطح استان به ویژه شهرستانهای زنجان و طارم، خوشحالی مردم و کشاورزان را به دنبال داشت، ادامه داد: با کارهای انجام شده تردد در محورهای اصلی برقرار بود، اما کاستی هایی در امر برف روبی و اختلال در تردد شهروندان به وجود آمد که امیدواریم این مهم در صورت بارش های مشابه، مدیریت بهتری شود و مشکلات به حداقل ممکن برسد.

وی با بیان اینکه طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان از اواخر وقت چهارشنبه هفته جاری با ورود سامانه ای به منطقه بارش های پراکنده در سطح استان نیز آغاز می شود، گفت: بر مبنای اعلام این اداره کل وزش باد به نسبت شدید نیز در استان به وقوع خواهد پیوست.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان ادامه داد: برای اطمینان بیشتر به اداره کل هواشناسی استان اعلام شده است وضعیت این سامانه بارشی را با دقت بیشتری مورد پایش قرار دهند که در صورت وقوع بارش ها به میزان بالا، آمادگی ها و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

کرامتی در خصوص وضعیت فعلی مصرف گاز در استان نیز گفت: طی روزهای گذشته و با توجه به برودت هوا مصرف گاز در استان به ویژه در بخش خانگی افزایش چشمگیری داشت که با افزایش تدریجی دمای هوا، میزان استفاده مشترکان از انرژی گاز تا حدودی تعدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند مشکلی در تامین گاز خانگی شهروندان وجود ندارد، اما از مشترکان استان تقاضا می شود با صرفه جویی لازم مانع افت فشار گاز در مناطق روستایی شوند، تا عموم مردم از این انرژی بهره مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟