سازمان نظام پزشکی زنجان یک‌هزار و 581 عضو فعال دارد


سازمان نظام پزشکی زنجان یک‌هزار و 581 عضو فعال دارد

زنجان - ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی استان زنجان گفت: در زمان حاضر یک‌هزارو 581 نفر عضو پروانه دار سازمان نظام پزشکی در سطح استان فعالیت می کنند، این در حالی است که 80 درصد خدمات سرپایی در بخش خصوصی رقم می‌خورد.

محمد محرمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این مبنا، ۸۰ درصد خدمات حوزه دارویی نیز در بخش خصوصی رقم می خورد و به همین دلیل جایگاه این بخش و مراکز خصوصی آن قابل تقدیر است.

وی یادآورشد: هر بخشی که به مجموعه یگان حوزه سلامت افزوده می شود کمک، اهرم و بازوی قوی دانشگاه علوم پزشکی استان است چرا که این بخش در طرح تحول نظام سلامت و اپیدمی هایی که اتفاق افتاده پای کار بوده و این مهم بر هیچ کس پوشیده نیست.

این مسوول ادامه داد: شاغلان حرفه های نظام پزشکی که در مراکز مختلف به ویژه بخش خصوصی فعالیت می کنند پرچم داران اخلاق حرفه ای و اخلاق پزشکی هستند و در این میان سوگندنامه و دستور العمل ها، آیین هایی که به مرور زمان ارائه و گزارش می شود، بستری است که مردم و جامعه اعتماد بی نظیر و بی بدیلی به جامعه پزشکی که خدمات درمانی ارائه می کنند، دارند.

وی با بیان اینکه این سازمان در کنار سازمانهای بیمه‌گری استان بوده و همکاری می کند، اظهار داشت: این سازمان ها به ویژه در تسریع اجرای نسخ الکترونیک نقش و وظیفه مهمی بر عهده دارند که می‌تواند خدمات رسانی را به نحو مطلوب‌تری هدایت کنند.

محرمی همچنین با برشمردن برخی از سیاست های نظام پزشکی زنجان گفت: سیاست سازمان نظام پزشکی صیانت از حقوق عامه مردم وحقوق صنفی شاغلین حرف پزشکی، رسیدگی انتظامی به تخلفات صنفی وحرفه ای شاغلین حرف پزشکی و اعضای جامعه نظام پزشکی استان است.

این مسوول ادامه داد: از دیگر رسالت‌های نظام پزشکی حمایت از بخش خصوصی، صدور مجوز و پروانه فعالیت پزشکان و حرف وابسته بوده و همچنین مسائل رفاهی، پشتیبانی و حقوقی این قشر نیازمند صیانت است.

به گفته وی، در حوزه حقوقی در قالب دادسرا ها وهیات های انتظامی، نظر کارشناسی در مورد پرونده ها بعنوان مرجع رسمی به دادگاه‌ها ودادسراها در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرارمی گیرد.
محرمی، آموزش مداوم اعضای جامعه پزشکی از دیگر وظایف سازمان نظام پزشکی اعلام کرد و افزود: آموزش مداوم اعضای جامعه پزشکی لازم است تا به صورت حرفه ای وارد مجموعه درمانی شوند و بتوانند نقش حرفه ای و ارتقا حوزه سلامت را ایفا کنند.

رییس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با یادآوری اینکه از مجموع اعضای نظام پزشکی استان ۴۷۰ آن را پزشک عمومی تشکیل می دهد خاطر نشان کرد: ۲۸۵ نفر نیز متخصص و فوق تخصص، ۱۷۵دندانپزشک، ۱۴۵ داروسازو ۵۰۶ نیز حرف وابسته (مامائی، فیزیوتراپ، کاردرمان، گفتار درمان، ارتوپد، فنی، شنوائی سنجی، تغذیه وبینایی سنجی) را شامل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج