پوشش دز سوم واکسن کرونا در استان سمنان به 57 درصد رسید


پوشش دز سوم واکسن کرونا در استان سمنان به 57 درصد رسید

سمنان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: 57 درصد مردم این استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و بین پنج تا 6 درصد افراد هنوز هیچ نوبت از این واکسن را تزریق نکرده‌اند.

به گزارش ایرنا، سعید کسائیان روز سه شنبه به رسانه ها بیان کرد: در استان سمنان شهرستان سرخه در کنار سمنان، از وضعیت آبی به وضعیت زرد کرونایی درآمد و روند تبدیل وضعیت آبی به زرد کرونایی در کشور رو به افزایش است.

وی با اشاره به ظهور دوباره وضعیت نارنجی کرونایی در کشور افزود: اولین راه پیشگیری از ابتلا به امیکرون تزریق واکسن است و تاکنون ۲۰ مورد مبتلا به اومیکرون در استان سمنان شناسایی شد که شامل ۱۱ مورد در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و ۹ مورد در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود می شود.

کسائیان ادامه داد: در استان سمنان شاهد افزایش بستری کرونایی و موارد سرپایی های مثبت هستیم و بین پنج تا ۶ درصد مردم هنوز نوبت اول واکسن را دریافت نکردند.

وی اضافه کرد: افرادی که دز اول واکسن را تزریق نکردند در معرض شدت بیماری، بستری و فوت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهارداشت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برخی مناطق با وجود مراجعه به منازل از تزریق نوبت اول واکسن خودداری می کنند./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید