سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های ورزشی خوبی دارد


سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های ورزشی خوبی دارد

زاهدان- ایرنا- رییس فدراسیون بوکس کشور گفت: سیستان و بلوچستان در بیشتر رشته‌های ورزشی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که در صورت توجه ویژه به ورزشکاران این استان می‌توان به نتایج بسیار خوبی دست یافت.

به گزارش ایرنا دکتر حسین ثوری روز سه‌شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر زاهدان اظهارداشت:کسب مدال بوکس دانیال شه‌بخش در تاریخ کشورمان جاودانه شد و برای سیستان و بلوچستان افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: نزدیک به یک قرن است که رشته بوکس از طریق آمدن شرکت‍‌های انگلیسی که در حوزه نفت فعالیت می‌کردند از خوزستان وارد ایران شد.
رییس فدراسیون بوکس کشور گفت: دوومیدانی و بوکس در ایران دارای اصالت ویژه هستند و افراد زیادی تلاش کردند که در این ۲ رشته در مسابقات مختلف آسیایی، جهانی و المپیک شرکت کنند.
رییس شورای اسلامی زاهدان نیز در این نشست گفت: امیدواریم با همت ویژه دست‌اندرکاران در ورزش بوکس بتوانیم در راستای اهداف فدراسیون بوکس کشور حرکت کنیم.
حسن سپاهی افزود: امیدواریم شهر زاهدان در آماده‌سازی منتخبان به مسابقات بین المللی در رشته‌های مختلف ورزشی سهیم باشد.
وی تصریح کرد: دیروز روز «زاهدان» پایتخت وحدت اسلامی کشور بود آیا نمی‌شود زاهدان پایتخت ورزش بوکس کشور نیز باشد و این آرزویی است که رسیدن به آن محال نیست.
رییس شورای اسلامی زاهدان گفت: برای اینکه زاهدان به پایتخت بوکس کشور تبدیل شود نیاز به حمایت‌ داریم تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم را آماده کنیم.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم توریسم ورزشی را در رابطه با مبحث ورزش عملی کنیم قاعدتا روی اشتغال، اقتصاد و مباحث گردشگری تاثیر فراوان دارد.
سپاهی با اشاره به اهمیت پرداختن به ورزش در استان تصریح کرد: ورزش و اقتصاد با یکدیگر رابطه تنگاتنگ دارد زیرا ما می‌توانیم با جمع کردن انسان‌ها یک رویداد ورزشی را مدیریت و از طریق ظرفیتی که ایجاد می‌کند بهره اقتصادی ببریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش