عدم تصمیم نهایی برای برگزاری انتخابات کمیته/ جلسه فوق‌العاده در دستور کار قرار گرفت


عدم تصمیم نهایی برای برگزاری انتخابات کمیته/ جلسه فوق‌العاده در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، صدمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز سه‌شنبه 5 بهمن برگزار شد که یکی از محورهای مهم مورد بحث برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بود. در حالی...

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، صدمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز سه‌شنبه 5 بهمن برگزار شد که یکی از محورهای مهم مورد بحث برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بود.

در حالی که پیش از این صحبت‌های زیادی در خصوص تعویق انتخابات کمیته شنیده می‌شد که یکی از دلایل آن آماده نبودن آیین‌نامه انتخاباتی بود، امروز اعضای هیات اجرایی در این باره گفت‌وگو کردند.

کیکاووس سعیدی در این باره گفت: بحث تعویق انتخابات را نداشتیم. بحث‌های سازنده‌ای مطرح شد و اعضای هیات اجرایی نظرات خود را دادند. در خصوص آیین نامه ایراداتی مطرح شد مبنی بر اینکه چرا زودتر به آن نپرداختیم اما فرایند تصویب اساسنامه چند سال طول کشید. مکلف بودیم برای انتخابات فرایند را شروع کنیم. ارزیابی کمیته این است که طبق اساسنامه نیازمند تدوین آیین نامه جدید هستیم. در این راستا باید آیین نامه جامعی که دربرگیرنده نکات برگزاری انتخابات است، داشته باشیم. تلاش ما این است انتخابات در اولین فرصت ممکن برگزار شود اما هر نوع تغییری که صورت بگیرد، به اطلاع خواهد رسید.

دبیر کل کمیته گفت: هیات اجرایی تصمیم گرفت یکشنبه آینده جلسه فوق العاده برگزار و دستورالعمل انتخابات را بررسی کند. بعد از جلسه و تصویب دستورالعمل، آن را برای تایید به IOC ارسال و سپس در مجمع عمومی مطرح می‌شود. تلاش ما این است در اولین فرصت انتخابات برگزار شود. تاریخ تغییر نکرده تا فرایند را شروع کنیم. ما متعهدیم شرایط را برای برگزاری انتخابات مهیا کنیم و طبق مفاد اساسنامه مسائل را پیگیری می‌کنیم.

پیش از این کمیته ملی المپیک از برگزاری انتخابات در تاریخ 17 اسفند خبر داده بود. سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک بارها در مصاحبه‌های مختلف تاکید داشت انتخابات در زمان مقرر برگزار می‌شود. وی همچنین درباره آیین‌نامه انتخاباتی گفته بود: پیش‌نویس آیین نامه سال ۹۲ را در اختیار داریم. مقرر شد از کمیته بین‌المللی المپیک استعلام بگیریم. اگر همان آیین‌نامه را با اندکی اصلاحات به رسمیت بشناسند، بر همان مبنا انتخابات را برگزار می‌کنیم؛ در غیر این صورت طی یک هفته اصلاحات آیین نامه را انجام و بلافاصله به IOC ارسال می‌کنیم و بعد به تصویب مجمع می‌رسانیم. در هر دو صورت به عنوان کمیته ملی المپیک متعهد هستیم انتخابات را در موعد مقرر یعنی ۱۷ اسفند برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که صراحتا بگویید ایا همچنان تاریخ انتخابات ۱۷ اسفند است یا نه گفت: تلاش ما بر این است که در اولین فرصت ممکن انتخابات برگزار شود.
فعلا تاریخی تغییر نکرده فعلا فرایند را آغاز می کنیم. متعهد هستیم تمام فرایند برگزاری انتخابات را فراهم کنیم. در مسیر شفافیت و قانون حرکت می کنیم و طبق مفاد مسیر را طی می کنیم. امروز نقطه نظرات کارشناسان خبره را شنیدیم و اعضای هیات نظرات را بیان کردند. اجماع بر این بود شفاف عمل کنیم و فرایند قانونی طی شود تا شبهه‌ای ایجاد نشود.

برخی معتقدند اساسنامه جدید تغییرات نبوده ولی ارکان کمیته کاملا تغییر کرد. در اساسنامه قبلی رییس نبود دبیر خانه مل بود. مرکز نظارت ارکان بود که حذف شد رکن بازرس قانونی اضافه شد . در اساسنامه قبلی اختیاراتی برای رییس نبود و کلیه امور اجرایی در حیطه دبیر کل بود اما الان اختیارات رییس مشخص و از دبیر کل تفکیک شده است. تغییرات دیگری هم ایجاد شده است از جمله تفکیک خزانه دار و ذی حساب.

وی درباره دیدار با سجادی وزیر ورزش، عنوان کرد: هیچ دیداری با سجادی نداشتم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه