سفر رئیس‌جمهور بازتاب بین‌المللی مثبتی داشته است/حاشیه‌سازان آدرس غلطی را دنبال می‌کنند


سفر رئیس‌جمهور بازتاب بین‌المللی مثبتی داشته است/حاشیه‌سازان آدرس غلطی را دنبال می‌کنند

تهران- ایرنا- کارشناس مسائل سیاست خارجی در مورد حواشی سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه، گفت: پرداختن به حواشی نشان می‌دهد که دست طرف مقابل کاملا تهی بوده و ناگزیر شده است که به حواشی بپردازد، در حالیکه حواشی و آدرس غلطی را دنبال می‌کنند.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، درباره حواشی به وجود آمده پیرامون سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به روسیه، گفت: حاشیه‌سازی‌ها پیرامون سفر رئیس‌جمهور از سوی برخی جریان‌ها و رسانه‌های بیگانه بیانگر این است که سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه، سفری موفق و تاثیرگذار بوده است، در حال حاضر تنها چیزی که بسیار مهم است، متن سفر بوده و اگر رسانه‌های معاند می‌توانستند متن، اصل و محتوای سفر را وارد حاشیه کنند، بر آن متمرکز می‌شدند اما سفر رئیس‌جمهوری به روسیه بازتاب مثبتی در فضای بین‌المللی داشته است.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا با اشاره به اینکه این پرداختن به حواشی‌ها نشان می‌دهد که دست طرف مقابل کاملا تهی بوده و ناگزیر شده است که به حواشی بپردازد، اظهار داشت: جریان مقابل جمهوری اسلامی ایران متاسفانه هم حواشی و هم آدرس غلطی را دنبال کرده‌اند و توسعه روابط ایران با دو عضو شورای امنیت یعنی روسیه و چین، موجب نگرانی آن‌ها شده است.

وی در پاسخ به حواشی مانند این که مثلا چرا دو رئیس جمهور با فاصله از یکدیگر نشسته‌اند، چرا آقای پوتین برای استقبال به فرودگاه نرفته است و موضوعاتی از این دست، گفت: اگر کسی با سیاست خارجی و مناسبات دیپلماتیک آشنا باشد، می‌داند که کشورها برای انجام چنین سفرهایی مقدماتی را طی می‌کنند و یکی از مقدمات آن، سفر هیئت پیشران بوده است که قبل از سفر رئیس جمهور به مسکو انجام شده تا مقدمات دیدار دو رئیس جمهور را فراهم کند. برنامه سفر آیت‌الله رئیسی طبق برنامه توافق شده انجام شده است.

این دیپلمات سابق کشورمان اضافه کرد: عدم حضور پوتین در فرودگاه طبیعی بود؛ ما هم در پروتکل‌ها و آیینی که برای تشریفات استقبال از روسای جمهور تعیین کردیم، رئیس‌جمهور کشورمان برای استقبال از روسای جمهور کشورهای دیگر در فرودگاه حاضر نمی‌شود.به طور مثال می‌توان به سفر رئیس جمهور چین به ایران اشاره کرد که استقبال و بدرقه در داخل ساختمان ریاست جمهوری و یا سعدآباد برگزار شد.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره)، گفت: این نکته بسیار مهم است که حضرت امام می‌فرمودند که هرکجا دیدید که طرف مقابل ابراز نگرانی و ناراحتی می‌کند، بدانید که منافع شما آنجاست و این نوع واکنش‌ها نشان می‌دهد که سفر جناب آقای رئیسی به مسکو، سفری موفقیت‌آمیز بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی