احصای نیازها و آمادگی مجموعه شهرداری تبریز در مقابله با حوادث غیرمترقبه


احصای نیازها و آمادگی مجموعه شهرداری تبریز در مقابله با حوادث غیرمترقبه

شهردار تبریز از احصای نیازها و آمادگی بخش‌های مختلف مجموعه شهرداری در مقابله با حوادث غیرمترقبه چون سیل و زلزله خبر داد.

عباس رنجبر روز سه‌شنبه، پنجم بهمن ماه در جلسه‌ی فوق‌العاده مدیریت بحران در شهرداری تبریز اظهار کرد: در راستای آشنایی اعضای ستاد بحران شهرداری با وظایف خود و انجام بهتر آن، برنامه‌ریزی دقیق و همچنین سنجش میزان آمادگی مدیران در مواقع بحرانی، تشکیل جلسه دادیم که خوشبختانه در کمترین زمان ممکن اعضای ستاد گرد هم آمدند.

وی افزود: دراین جسله مقرر شد حتی اگر قرار باشد وظایفی بیش از آنچه که در قانون برای شهرداری در مواقع بحرانی تعریف شده است، بر عهده این نهاد شهری بگذارند تا برنامه‌ریزی و پیش‌بینی لازم انجام شود.

شهردار تبریز بیان کرد: به این منظور امکانات موجود شهری احصا شده و برای مدیریت بهتر و خدمت‌رسانی مناسب در مواقع بحرانی برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

وی اضافه کرد: تمامی واحدهای ذی‌ربط چون خدمات شهری، آتش‌نشانی، مدیریت بحران جمع شده و آمادگی آنها در حوزه‌ی ماشین‌آلات و تجهیزات امدادرسانی بررسی شد.

رنجبر ضمن دعوت مردم به حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی در مواقع بحرانی خاطرنشان کرد: تشکیل این جلسات وظیفه‌ی مدیران است و به معنی رخداد حتمی حوادث غیرمترقبه نبوده و در راستای ایجاد آرامش و اطمینان خاطر مردم انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این جلسات بیشتر در راستای حفظ آمادگی بخش‌های مختلف مدیریت شهری در مواقع بحرانی و سنجش آمادگی آنها است تا ضمن ایجاد هماهنگی لازم در مواقع بحرانی غافلگیر نشویم.

شهردار تبریز تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری تبریز برای ارائه‌ی خدمات در روزهای بحرانی مورد بازنگری قرار گرفته و رفع ایراد شوند همچنین ایرادها و کمبودهای سالن‌های ورزشی تحت پوشش شهرداری و مراکز اسکان موقت نیز رفع شود.

وی از مردم درخواست کرد تا نیازهای اولیه خود در خانه را تأمین کرده و در صورت هر گونه اتفاقی، پیگیر نظرات مسئولین از رسانه‌های رسمی و صدا و سیما باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، رنجبر در پایان افزود: نهادها و ادارات باید نیروهای دوره‌دیده میدانی داشته و پایگاه‌هایی تشکیل دهند تا همکاری لازم انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل