برف و کولاک در راه آذربایجان‌شرقی


برف و کولاک در راه آذربایجان‌شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از بارش برف و کولاک و وزش باد نسبتا شدید در اواخر هفته‌ی جاری در استان خبر داد.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از بعدازظهر روز چهارشنبه تا اواخر روز جمعه سامانه بارشی نسبتا فعالی وارد استان خواهد شد که فعالیت اصلی آن در روز پنجشنبه است.

وی ادامه داد: در اثر وزش باد گاهی تا نسبتا شدید علاوه بر بارش برف این سامانه می‌تواند موجب کولاک ناشی از برف‌های موجود در دامنه‌ی کوه‌ها شده و در نهایت موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی استان می‌شود.

وی افزود: این بارش‌ها اغلب در مناطق کوهستانی و مرتفعی چون اهر، کلیبر، ورزقان، بستان‌آباد و به‌ویژه چاراویماق و هشترود خواهد بود و در شهر تبریز نیز بارش‌های متوسطی پیش‌بینی می‌شود اما به صورت شدید نخواهد بود.

امیدفر خاطرنشان کرد: از نظر دمایی تا روز پنجشنبه افزایش چند درجه‌ای دما را خواهیم داشت اما مجددا از روز جمعه دمای هوا کاهش می‌یابد.

وی همچنین توصیه کرد: دستگاه‌های نمک پاش، برف روب و امدادی جاده‌ای (به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی) آمادگی داشته باشند، خودروها به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی تجهیز شده، سفرهای غیر ضروری لغو و احتیاط در عبور از جاده.های کوهستانی و در عملیات کوهنوردی رعایت شود.

وی در پایان تاکید کرد: محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی و رعایت صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی نیز توصیه می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس