کسب و کارهای کوچک به حمایت بیشتری نیاز دارند


کسب و کارهای کوچک به حمایت بیشتری نیاز دارند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که کسب و کارهای کوچک به حمایت بیشتری نیاز دارند، بر ضرورت توانمند سازی، آموزش و تبادل تجربیات با سایر کشورها در قالب اعزام به نمایشگاه‌های بین‌المللی و یا دعوت از کارشناسان و متخصصان خارجی به ایران تأکید کرد.

علی رسولیان در نشست مشترک با اعضای هیأت مدیره انجمن کارآفرینان صنعت کفش، اتحادیه‌های کفاشان، سراجان و تولید کنندگان چرم و همچنین مدیران عامل شهرک‌های صنعتی غیردولتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد هزینه‌های شرکت در رویدادهای نمایشگاهی توسط این سازمان پرداخت می‌شود، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در صنایع دستی و به‌خصوص کیف و کفش، حضور صنعتگران در نمایشگاه‌های بین‌المللی حمایت می‌شود.

وی با بیان این‌که با اصلاح اساسنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بخش خصوصی می‌تواند در شهرک سازی مشارکت کند، افزود: در صورت تمایل و مراجعه سرمایه گذاران، اراضی مناسب را با تغییر کاربری لازم برای ساخت شهرک‌های صنعتی در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین به دیگر اصلاح اساسنامه‌ای انجام شده برای ایجاد شهرک‌های صنفی نیز اشاره کرد و از اصناف و سرمایه گذاران بخش تجارت کشور برای مشارکت در این طرح ملی دعوت کرد.

وی با اشاره به آغاز نهضت کارگاه سازی در شهرک‌ها و نواحب صنعتب کشور اضافه کرد: برنامه ریزی این سازمان احداث ۱۴۰۰ کارگاه در سال جاری بوده است که تا امروز بیش از ۸۰۰ کارگاه با مشارکت بخش خصوصی احداث شد؛ این درحالی است که سال گذشته تنها ۷۱ واحد کارگاهی در شهرک‌های صنعتی ساخته شده بود.

وی ادامه داد: برای حمایت از کسب و کارهای کوچک در کنار واحدهای صنعتی بزرگ در تلاش هستیم تا با احداث شهرک‌های صنعتی خصوصی و صنفی، زنجیره ارزش صنایع کوچک و بزرگ را تکمیل و به هم پیوند بزنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر سخنان خود و در پاسخ به پرسش یکی از حاضران با اشاره به این‌که در دنیا تسهیلات به‌طور متمرکز از طریق سازمان‌های صنایع کوچک و متوسط به SMEها ارائه می‌شود، اظهار کرد: در ایران تسهیلات توسط بانک‌ها اعطاء می‌شود و بیشتر در اختیار بنگاه‌های بزرگ قرار می‌گیرد.

رسولیان افزود: در حد بضاعت خود و در راستای کمک به صنایع کوچک و متوسط درنظر داریم با تفاهمی که مابین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و بانک‌ها انجام می‌شود، با استفاده از منابع داخلی، تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد را برای کسب و کارهای کوچک تصویب کنیم.

وی همچنین از مجموعه برنامه ‌ریزی‌ها و پیگیری‌های نظام‌مند سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای تأمین مناسب زیرساخت‌های تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، علی‌رغم محدودیت‌های بودجه‌ای و لزوم همکاری دستگاه‌های خدمات رسان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان شرقی، در این نشست هریک از نمایندگان انجمن کارآفرینان صنعت کفش، اتحادیه‌های کفاشان، سراجان و تولید کنندگان چرم و همچنین مدیران عامل شهرک‌های صنعتی غیردولتی آذربایجان شرقی به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای ارتقاء وضعیت صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی پرداخته و از همکاری مناسب مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی در رسیدگی به مسائل و مشکلات صنعتگران قدردانی کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم