اولین جلسه کمیته اجرایی دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان غربی برگزار شد


اولین جلسه کمیته اجرایی دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان غربی برگزار شد

به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی؛ اولین جلسه کمیته اجرایی دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، دکتر حسین زاده در این مراسم که با حضور مسئولان فرهنگی دانشگاههای استان برگزار شد با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین بشود» اظهار کرد: این اثر و محوریت تحول دانشگاهی را باید در عرصه های مختلف نیز داشته باشیم.

وی افزود: دانشگاه به عنوان مبداء همه تحولات باید در توسعه و پیشرفت کشور و ادامه گام دوم انقلاب نیز نقش محوری و کلیدی خود را حفظ کند.

دکتر حسین زاده با اشاره به اینکه دشمنان نظام با ابزارهای مختلف در فضای مجازی و سایر ابزارهای نوین سعی در تخریب نظام و دستاوردهای انقلاب هستند اظهار کرد: در این بین وظیفه نهادهای فرهنگی دانشگاهی خطیر بوده و باید با اشرافیت و احاطه کامل به موضوع به صورت علمی و مدون در برابر این ابزارهای تخریبی دشمنان آمادگی کامل را داشته باشند.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: دانشگاه نقش پررنگ و مهمی در این بین دارد و باید نقش هدایتی خود را به درستی در کشور ایفا کند تا دانشجویان دانشگاه‌ها با فرهنگ و منش ناب اسلامی مبلغ فرهنگی خوبی در جامعه باشند.

وی با تاکید بر برگزاری کیفی برنامه های فرهنگی بزرگداشت دهه فجر اظهار کرد: نشست هایی که در خصوص بزرگداشت دهه فجر استان برگزار خواهد شد باید با دقت و هدف گذاری بالایی صورت گیرد و سعی شود راه های انگیزشی متناسب با ذائقه دانشجویان طراحی و اجرایی شود.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با تاکید بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در سطح دانشگاه‌ها اظهار کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که همواره اثر گذار بوده و خواهد بود طبق فرمایش و تأکید مقام معظم رهبری باید فضاهای مناسبی در این راستا در دانشگاه‌ها ایجاد شود و باید بصورت علمی و نظام مند هدایت و مدیریت شود تا بتواند اثرگذاری فرهنگی موثری داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری رویدادهای گزین و خلاق فرهنگی اظهار کرد:ایام الله دهه فجر بهترین فرصت برای اجرای رویدادهای شاخص تاثیرگذار از جمله استارت آپهای ایده، فناور و شتابدهی در حوزه مسایل و مشکلات حوزه فرهنگی دانشگاه و کشور می باشد.

دکتر حسین زاده اظهار کرد: اعضای کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر باید با هم افزایی و تعامل و هماهنگی فرهنگی اقدامات موثر را پیش برده تا تاثیر فعالیت‌های فرهنگی مضاعف شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در نشان دادن اقتدار نظام و دستاوردهای انقلاب اظهار کرد: نقش اطلاع رسانی در نمایش دستاوردهای بزرگ و شاخص انقلاب اسلامی تاثیر گذار بوده و نباید از این امر مهم و حیاتی غفلت نمود.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی بر ضرورت تشکیل کمیته‌های درون دانشگاهی برای مشارکت هرچه بیشتر دانشجویان در طراحی تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی تاکید و جذب ایده های نوآورانه دانشجویان در اجرای برنامه های فرهنگی را از ضروریات عنوان کرد.

وی اظهار کرد: رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدا جانبازان و رزمندگان که در طول انقلاب و دفاع مقدس ایثار و از خودگذشگی های بزرگی در این راه نموده اند باید به نسل جوان منتقل کرد تا نشان بدهیم که برای استقلال کنونی مرهون رشادت های این دلاورمردان هستیم و در این راستا می‌توان با اجرای برنامه های شاخص و وزین فرهنگی و خاطره گویی رشادتهای این بزرگ مردان را به نحو احسن به نسل امروز انتقال داد.

گفتنی است در ادامه این مراسم معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاهها و نهادهای عضو کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پیرامون برگزاری هر چه با شکوهتر مراسمات دهه فجر پرداختند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا