سعیدی: تلاش ما برگزاری انتخابات کمیته در اولین فرصت است


سعیدی: تلاش ما برگزاری انتخابات کمیته در اولین فرصت است

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: تلاش بر این است تا انتخابات کمیته ملی المپیک در اولین فرصت ممکن برگزار شود و در این مسیر شفاف عمل می‌کنیم تا شبه‌ای ایجاد نشود. هیات اجرایی یکشنبه آینده در جلسه فوق‌العاده، دستورالعمل انتخابات را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، صدمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، امروز (سه‌شنبه) برگزار شد که یکی از محورهای مهم مورد بحث، برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بود.

در حالی که پیش از این صحبت‌های زیادی در خصوص تعویق انتخابات کمیته شنیده می‌شد که یکی از دلایل آن آماده نبودن آیین‌نامه انتخاباتی بود، امروز اعضای هیات اجرایی در این باره گفت‌وگو کردند.

«کیکاووس سعیدی» دبیر کل کمیته ملی المپیک این باره گفت: بحث تعویق انتخابات را نداشتیم. اعضای هیات اجرایی نظرات خود را دادند. در خصوص آیین‌نامه ایراداتی مطرح شد مبنی بر اینکه چرا زودتر به آن نپرداختیم اما فرایند تصویب اساسنامه چند سال طول کشید. مکلف بودیم برای انتخابات فرایند را شروع کنیم. ارزیابی کمیته این است که طبق اساسنامه، نیازمند تدوین آیین نامه جدید هستیم. در این راستا باید آیین نامه جامعی که در برگیرنده برگزاری انتخابات است، داشته باشیم. تلاش بر این است انتخابات در اولین فرصت ممکن برگزار شود اما هر نوع تغییری که صورت بگیرد، به اطلاع خواهد رسید.

بررسی دستورالعمل انتخابات

وی اظهار داشت: هیات اجرایی تصمیم گرفت یکشنبه آینده جلسه فوق‌العاده برگزار و دستورالعمل انتخابات را بررسی کند. بعد از جلسه و تصویب دستورالعمل، آن را برای تایید به IOC ارسال و سپس در مجمع عمومی مطرح می‌شود تا پس از تصویب زمینه برگزاری انتخابات فراهم شود. تلاش این است در اولین فرصت انتخابات برگزار شود. تاریخ تغییر نکرده تا فرایند را شروع کنیم. متعهدیم شرایط را برای برگزاری انتخابات مهیا کنیم و طبق مفاد اساسنامه مسائل را پیگیری می‌کنیم.

سعیدی تاکید کرد: طبق اساسنامه جدید، نیازمند تدوین آیین‌نامه جدید در انطباق با اساسنامه هستیم. اساسنامه تغییرات شکلی و محتوایی داشته، لذا در این راستا باید آیین‌نامه جامعی که در برگیرنده همه نکات فرایند انتخابات است، باشد.

سعیدی در پاسخ به این سوال که صراحتا بگویید آیا همچنان تاریخ انتخابات ۱۷ اسفند است یا نه گفت: تلاش بر این است که در اولین فرصت ممکن انتخابات برگزار شود. تاریخی تغییر نکرده فعلا فرایند را آغاز می‌کنیم. متعهد هستیم تمام فرایند برگزاری انتخابات را فراهم کنیم. در مسیر شفافیت و قانون حرکت می‌کنیم و طبق مفاد مسیر را طی می‌کنیم. امروز نقطه نظرات کارشناسان خبره را شنیدیم و اعضای هیات اجرایی نظرات را بیان کردند. اجماع بر این بود شفاف عمل کنیم و فرایند قانونی طی شود تا شبهه‌ای ایجاد نشود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: برخی معتقدند اساسنامه جدید تغییر نکرده، ولی ارکان کمیته کاملا تغییر کرد. مرکز نظارت ارکان بود که حذف شد و رکن بازرس قانونی اضافه شد. در اساسنامه قبلی اختیاراتی برای رئیس نبود و کلیه امور اجرایی در حیطه دبیرکل بود اما الان اختیارات رئیس مشخص و از دبیرکل تفکیک شده است. تغییرات دیگری هم ایجاد شده است از جمله تفکیک خزانه‌دار و ذی‌حساب.

وی در پاسخ به این سوال که جلسه‌ای با وزیر ورزش در مورد انتخابات کمیته داشتید، گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم و هیچ دیدار و گفت‌وگویی با سجادی نداشتم در این خصوص نداشتم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس