سعیدی: بحثی برای تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک نداشتیم؛ جلسه فوق‌العاده خواهیم داشت/ نیازمند تدوین آیین‌نامه جدید در انطباق با اساس‌نامه هستیم


سعیدی: بحثی برای تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک نداشتیم؛ جلسه فوق‌العاده خواهیم داشت/ نیازمند تدوین آیین‌نامه جدید در انطباق با اساس‌نامه هستیم

دبیرکل و سخن‌گوی کمیته ملی المپیک گفت: در نشست امروز بحث تعویق انتخابات مطرح نشد و قرار شد هیئت اجرایی یکشنبه هفته بعد جلسه فوق‌العاده برگزار کند تا فرآیند تصویب دستورالعمل انتخابات را انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از پایان نشست هیأت اجرایی پیرامون جلسه امروز اظهار داشت: در نشست امروز بحث تعویق انتخابات مطرح نشد. بحث‌های سازنده ای مطرح بود و یکایک اعضا با حضور کارشناسان نظرات خود را بیان کردند. تبصره ۲ ماده ۶ اساسنامه ابهام داشت و به بحث گذاشته شد اما ایرادی مطرح شد که چرا زودتر به این موضوع نپرداختیم. فرایند تصویب اساسنامه جدید از ابتدا تا پایان ۲ تا ۳ سال طول کشید و مدت کوتاهی است که در هیئت دولت تصویب و فیزیک آن به دست ما رسیده. مکلف بودیم فرایند انتخابات را انجام دهیم.

وی در ادامه بیان داشت: طبق اساسنامه جدید، نیازمند تدوین آیین‌نامه جدید در انطباق با اساسنامه هستیم. اساسنامه تغییرات شکلی و محتوایی داشته، لذا در این راستا باید آیین‌نامه جامعی که در برگیرنده همه نکات فرایند انتخابات است، باشد. تلاش ما بر این است انتخابات در اولین فرصت انجام شود اما هر نوع تغییری که صورت بگیرد قطعا به اطلاع افکار عمومی می‌رسد. قرار شد هیئت اجرایی یکشنبه هفته بعد جلسه فوق‌العاده برگزار کند و فرآیند تصویب دستورالعمل انتخابات را انجام دهد. بعد از آن، دستورالعمل انتخابات را برای IOC ارسال و بعد از آن به مجمع عمومی کمیته ارائه می‌کنیم تا پس از تصویب زمینه برگزاری انتخابات فراهم شود.

سعیدی درباره موضع رسمی کمیته ملی المپیک عنوان داشت: تلاش ما بر این است که در اولین فرصت ممکن انتخابات برگزار شود. تاریخی تغییر نکرده و فعلا فرایند را آغاز می‌کنیم. متعهد هستیم تمام فرایند برگزاری انتخابات را فراهم کنیم. در مسیر شفافیت و قانون حرکت می‌کنیم و طبق مفاد مسیر را طی می‌کنیم. امروز نقطه نظرات کارشناسان خبره را شنیدیم و اعضای هیئت اجرایی نظرات را بیان کردند. اجماع بر این بود شفاف عمل کنیم و فرایند قانونی طی شود تا شبهه‌ای ایجاد نشود.

سخن‌گوی کمیته ملی المپیک در پایان گفت: برخی معتقدند در اساسنامه جدید تغییرات نیست ولی ارکان کمیته کاملا تغییر کرده. مرکز نظارت رکن بود که حذف شد و رکن بازرس قانونی اضافه شد. در اساسنامه قبلی اختیاراتی برای رئیس نبود و کلیه امور اجرایی در حیطه دبیرکل بود اما الان اختیارات رئیس مشخص و از دبیرکل تفکیک شده. تغییرات دیگری هم ایجاد شده؛ از جمله تفکیک خزانه‌دار و ذی‌حساب.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها