ساکنان محله‌های کم‌برخوردار کاشان بیمه می‌شوند


ساکنان محله‌های کم‌برخوردار کاشان بیمه می‌شوند

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان گفت: در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص توانمندسازی محلات کم برخوردار و حمایت ویژه از نیازمندان، طرح پوشش بیمه سلامت برای ساکنان محله‌های کم‌برخوردار در شهرستان کاشان اجرا می‌شود.

مسلم آشوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیرو تفاهم‌نامه همکاری سازمان بیمه سلامت و دبیرخانه طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار، بیمه ساکنان فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای این محلات در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بسیاری از شهروندان جامعه هدف، از پوشش رایگان بیمه سلامت همگانی اطلاع ندارند، بر همین اساس با تشکیل یک کارگروه، تصمیم‌گیری لازم برای فراخوان شناسایی افراد، داده شده تا در نهایت از طریق نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده اقدام لازم انجام شود.

آشوری تصریح کرد: برای اجرایی شدن طرح، کارگروه فنی نظارت و ارزیابی شامل مدیر بیمه سلامت، معاون فرماندار، رئیسان مرکز بهداشت، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره بهزیستی، جمعیت هلال احمر و ستاد بازآفرینی شهرداری کاشان در سرپرستی بیمه سلامت کاشان تشکیل شده است.

رئیس سازمان بیمه سلامت کاشان، گفت: از همه شهروندان دعوت می‌کنم اجرای این طرح را اطلاع رسانی کنند تا هیچ خانواده‌ای در این شهرستان فاقد بیمه نباشد و سلامت شهروندان حفظ شود.

وی درباره مدارک مورد نیاز، افزود: شهروندان فاقد پوشش بیمه می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه تمام افراد خانواده، یک قطعه عکس و کارت ملی به دفترهای طرف قرارداد مراجعه کرده و بدون پرداخت هیچ‌گونه وجه برای دریافت خدمات بیمه سلامت همگانی ثبت نام کنند.

آشوری با تأکید بر نظام سلامت‌محور با اولویت پیشگیری بر درمان، اظهار کرد: با اجرای این طرح، تعداد بیشتری از شهروندان تحت پوشش خدمات بیمه قرار گرفته و به‌صورت مستمر آمار افراد فاقد پوشش بیمه در محلات کم برخوردار رصد خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس