کلاهبردار اینستاگرامی فروش البسه در بوشهر دستگیر شد


کلاهبردار اینستاگرامی فروش البسه در بوشهر دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی با شگرد فروش پوشاک و البسه در شهر بوشهر خبر داد.

سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: متهم با درج و انتشار آگهی فروش پوشاک و البسه خارجی در صفحه‌ای اینستاگرامی با قیمت مناسب و معرفی خود به‌عنوان واردکننده پوشاک از بنادر شهرهای ساحلی استان، مبالغ قابل توجهی را در قالب بیعانه از مالباختگانی از سراسر کشور دریافت می‌کرده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم برای پوشاندن ردپای مجرمانه خود، از شماره کارت‌های حساب به‌نام اشخاص مختلف جهت دریافت وجوه خریداران استفاده کرده بود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتا استان و پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم به هویت معلوم در شهر بوشهر، شناسایی، دستگیر و به‌همراه تجهیزات هوشمند همراه خود به پلیس فتا دلالت شد.

قاسمی اعلام کرد: متهم با مشاهده مستندات و ادله گردآوری شده توسط پلیس، به جرایم ارتکابی معترف و اعلام داشت از ابتدای سال جاری، اقدامات مجرمانه خود را آغاز نموده و برای اینکه شناسایی نشود، از تصاویر یک آقا که در اینترنت استخراج کرده بوده به‌عنوان ادمین صفحه اینستاگرامی فروش استفاده کرده و در قالب هویت غیرواقعی این مرد جوان برای ارتباط با خریداران بهره می‌برده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به کاربران فضای مجازی توصیه نمود: تا حتی‌المقدور از صفحات اینستاگرامی نامعتبر تا زمان اطمینان از احراز هویت واقعی ادمین و صحت ادعای وی، خریدی انجام نداده و در هنگام خریدهای اینترنتی و قبل از رویت و دریافت کالا و خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجهی در قالب بیعانه یا پیش‌پرداخت خودداری کنند.

قاسمی در خاتمه از هم‌استانی‌های عزیز درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتیwww.cyberpolice.ir مراجعه و در بخش گزارشات مردمی، موضوع را ثبت و اعلام تا از ایجاد خسارت و آسیب برای سایر هموطنان خود نیز جلوگیری کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک