پایان هفته ای ناآرام در استان


پایان هفته ای ناآرام در استان

رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به هشدار سطح زرد این اداره کل از تغییر نوع توده هوا و افزایش گرادیان فشاری و وزش باد شدید، برای برخی از مناطق خبر داد.

به گزارش ایسنا- علی ملاشاهی، وزش باد نسبتا شدید تا شدید از سمت جنوب غرب و افزایش محسوس و موقتی دما را از جمله پدیده های غالب این سامانه عنوان کرد و گفت: فعالیت این سامانه از بعداز ظهر روز پنج شنبه 7 بهمن ماه آغاز و تا عصر جمعه 8 بهمن نیز ادامه خواهد داشت.

ملاشاهی مناطق تحت تاثیر این سامانه را در روزهای 7 و 8 بهمن ماه 1400 به شرح ذیل اعلام کرد:

پنج شنبه 7 بهمن: شمال ایرانشهر و دلگان، مناطق غربی شهرستان زاهدان

جمعه 8 بهمن: زاهدان و مناطق مرکزی استان

رییس گروه پیش بینی همچنین افزود: در روزهای مذکور شاهد اختلال در عبور و مرور با توجه به کاهش دید افقی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان ها به ویژه کارگاه های ساختمانی، سقوط و خسارت به تابلوهای تبلیغاتی و همچنین احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه ها و سالن های پرورش دام و طیور خواهیم بود.

وی با تاکید بر وزش باد شدید، در خانه ماندن افراد گروه های حساس به ویژه کودکان و سالمندان را ضروری دانست و افزود: هموطنان از بازدید و اطمینان حاصل کردن از استحکام سازه و پوشش گلخانه ها و مراقبت از نهال های جوان با استفاده از قیم غفلت نورزند. همچنین در صورت عبور و مرور، سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان