جشنواره «دستان توانا» به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر در تهران برگزار می‌شود      


جشنواره «دستان توانا» به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر در تهران برگزار می‌شود      

تهران-ایرنا-سرپرست اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: جشنواره «دستان توانا» به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن و مادر با هدف تجلیل از بانوان دارای معلولیت و سالمند نخبه در مناطق 22گانه پایتخت برگزار می‌شود.

حمید صاحب روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هفته بزرگداشت مقام زن و مادر، فرصتی برای ارج نهادن و پرداختن به اهمیت جایگاه بانوان در خانواده به عنوان مادر و نقش و حضور موثر آنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، هنری و آموزشی است.

وی گفت: بانوان دارای معلولیت و سالمند علی‌رغم وجود تمامی محدودیت‌ها و مشکلات برای حضور و مشارکت در تمامی عرصه‌ها نشان داده‌اند که در صورت فراهم بودن شرایط و فرصت‌های برابر و وجود حداقل امکانات و زیرساخت‌ها می‌توانند ضمن حفظ استقلال و برنامه‌ریزی برای رفع نیازهای خود و خانواده به اهداف خود دست یابند و درجات عالی را کسب کنند.

صاحب افزود: تلاش مادران دارای فرزند معلول در مهارت‌آموزی، تربیت و تعالی فرزندانشان با وجود مشکلات فراوان در پرستاری و حمایت از آنان ستودنی است.

وی بیان کرد: براین اساس اداره کل سلامت شهرداری تهران جشنواره «دستان توانا» را در راستای تکریم مقام این مادران و زنان اول تا هشتم بهمن با همکاری ادارات سلامت مناطق ۲۲گانه، واحدهای تابعه شهرداری، کانون‌های معلولان، کانون سالمندان، اداره کل بهزیستی استان تهران، شورای ملی سالمندان، سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه افراد دارای معلولیت و سالمند در پایتخت برگزار می‌کند.

سرپرست اداره کل سلامت شهرداری تهران اظهارداشت: شناسایی و معرفی بانوان دارای معلولیت و سالمند نخبه در زمینه‌های مختلف، تشویق، تکریم و تجلیل از بانوان دارای معلولیت و سالمند نخبه، نمایش توانمندی‌های بانوان دارای معلولیت و سالمند، احترام به سالمندان در جامعه و ایجاد انگیزه در جامعه افراد دارای معلولیت و سالمند از اهداف این جشنواره است.

صاحب، نهادینه کردن فرهنگ قدرشناسی و سپاسگزاری از مقام والای بانوان، معرفی و احیای حقوق و تبیین نقش بانوان دارای معلولیت و سالمند، شناخت و رفع مشکلات فراروی بانوان دارای معلولیت، تغییر نگرش منفی جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت و توانمندی‌های آنان را از دیگر اهداف جشنواره «دستان توانا» عنوان کرد.

وی گفت: در این جشنواره از مادران دارای حداقل ۲ فرزند دارای معلولیت، مادران دارای فرزند معلول نخبه، بانوان دارای معلولیت و سالمند موفق و برتر علمی و پژوهشی، بانوان دارای معلولیت و سالمند موفق در یکی از رشته‌های هنری دارای رتبه‌های معتبر در سطح منطقه‌ای، استانی، ملی و بین‌المللی، حافظان کل یا بخشی از قرآن کریم یا پژوهشگر در زمینه قرآن، قاری بین‌المللی قرآن، ارائه دهنده ایده و تحقیق ویژه قرآنی تجلیل می‌شود.

سرپرست اداره کل سلامت شهرداری تهران افزود: در جشنواره «دستان توانا»، بانوان دارای معلولیت و سالمند دارای اختراع و اکتشاف، بانوان دارای معلولیت و سالمند موفق در حوزه کارآفرینی، بانوان دارای معلولیت و سالمند فعال و تاثیرگذار در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، بانوان دارای معلولیت و سالمند موفق در یکی از رشته‌های ورزشی حائز دریافت مدال و رتبه در سطح منطقه‌ای، استانی، ملی و بین‌المللی تجلیل خواهند شد.

صاحب بیان کرد: امیدواریم در راستای دسترس‌پذیری و ایجاد حقوق مساوی برای تمامی گروه‌های مختلف جمعیتی شاهد تداوم حضور و موفقیت بانوان دارای معلولیت و سالمند در شهر تهران باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید