تعطیلی بیش از 20 مرکز غیرمجاز تفکیک پسماند در خلازیر


تعطیلی بیش از 20 مرکز غیرمجاز تفکیک پسماند در خلازیر

تهران- ایرنا- شهردار منطقه 19 تهران از تعطیلی بیش از 20 مرکز غیرمجاز پسماند در محله خلازیر در جنوب پایتخت در راستای تحقق اهداف زیست محیطی و رفاه حال  شهروندان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت گفت: ۲۴ مورد از مشاغل تعطیل شده مربوط به مراکز غیرمجاز تفکیک پسماند در محدوده خلازیر است که بدلیل خطرات و آسیب های جدی زیست محیطی شناسایی و جمع آوری شد.

وی افزود: همچنین ۶ واحد تولیدی پوشاک در خیابان نیایش به دلیل مزاحمت برای شهروندان و آلودگی های صوتی پس از دریافت سه مرحله اخطار و عدم تغییر شغل، تعطیل شد.

شهردار منطقه ۱۹ همچنین از صدور اخطار به واحدهای تولیدی کفش در خیابان ناحیه سه این منطقه اشاره کرد و گفت: در همین راستا ۲۰ مورد از کفش فروشی های این محدوده به دلیل مزاحمت و عدم رعایت تمهیدات آتش نشانی اخطار دریافت کردند.

وی در ادامه به تشریح گوشه ای از اقدامات اجرایی در راستای نگهداشت شهر و حفظ محیط زیست از آلودگی حیوانات مضر شهری پرداخت و بیان کرد: طی اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل جمعیت موش ها، ۶۷۲ مورد منافذ فعال و غیر فعال شناسایی و طعمه گذاری شد.

به گفته هدایت، در همین راستا ۶۰ دریچه یکطرفه نصب، ۷۵ مورد انسداد و اطلاع رسانی لازم نیز به شهروندان در قالب توزیع بیش از ۲۰۰ بروشور آموزشی صورت گرفته است.

وی گشت زنی و جمع آوری سگ های ولگرد را از دیگر اقدمات انجام شده برای نگهداشت شهر اعلام کرد و افزود: طی گشت زنی های انجام شده ۷۱ قلاده سگ ولگرد در پاسخ به پیام های ۱۳۷ شهروندان منطقه زنده گیری شد.

نظارت شبانه مدیریت شهری در ارائه خدمات به شهروندان غرب تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ از بهبود وضعیت خدمات شهری با اجرای طرح نگهداشت شهر در معابر این منطقه خبرداد و گفت: بخش قابل توجهی از خدمات شهری در هنگام شب از سوی عوامل شهرداری به اجرا در می آید با این وجود نظارت های شبانه نیز برعملکرد پیمانکاران صورت می گیرد.

علیرضا علی بخشی با بیان اینکه هدف از بهبود فضای سبز و اجرای طرح نگهداشت شهر، افزایش رضایت مندی شهروندان و ایجاد زیبایی بصری در محیط شهری است، گفت: خوشبختانه منطقه ۲۲ از سرانه قابل توجهی سرانه فضای سبز برخوردار است، به طوری که بوستان جنگلی چیتگر، لتمان کن، آبشار البرز و بوستان جوانمردان وجود دارد که به همت عوامل اجرایی اداره فضای سبز این معاونت و در راستای طرح توسعه فضای سبز شهری، عملیات کاشت گل و نشاء فصلی مناسب صورت می گیرد.

وی ادامه داد: رسیدگی و رفع پیامهای ۱۳۷، کف تراشی و شست‌وشوی مخازن به صورت دستی و مکانیزه، تعمیر مخازن و تعویض چرخ، شست‌وشوی انهار، معابر و تابلوهای شناسایی معابر، حذف پوستر و برچسب و لایروبی انهار روباز و روبسته بخشی از فعالیت های طرح تحول نگهداشت شهر است که به شکل مداوم همه روزه در یک محور دریک محله به اجرا در می آید.

معاون شهردار منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در این منطقه بزرگراه ها و آزادراه های شامل آزادراه تهران_ کرج، ابتدای آزادراه تهران_ شمال، بزرگراه شهید همت، شهید خرازی، شهید همدانی و آزادگان وجود دارد نظافت این معابر مهم شهری به دلیل کاهش تردد در شیفت شب صورت می گیرد، از همین رو مدیران شهری نظارت دقیقی در هنگام شبانه روز بر عملکرد پیمانکاران دارند.

وی نظافت باغچه و حذف پاجوش درختان و تشتک زنی، هرس درختان معابر، طعمه گذاری جانوران موذی، حذف زوائد فیزیکی در پیاده رو بخشی از خدمات ارائه شده در طرح تحول نگهداشت شهر شهید محور خواهد بود که در این منطقه دنبال می شود.

علی بخشی ابراز امیدواری کرد که با اجرای مطلوب و بهینه طرح تحول نگهداشت شهر در سطح محدوده منطقه، شاهد بهبود مناظر و جلوه های بصری شهری خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا