امام جمعه اصفهان: تبلیغ اسلام باید در جهت تبیین احکام دین باشد


امام جمعه اصفهان: تبلیغ اسلام باید در جهت تبیین احکام دین باشد

اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: تبلیغ اسلام نباید فقط معطوف به نمادهای ظاهری باشد بلکه لازم است بر اساس تبیین احکام دین و به‌صورت عملی انجام شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز سه‌شنبه در مراسم معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان که در مدرسه شهید چمران اصفهان برگزار شد، با اشاره به مسئله تبلیغ اظهارداشت: تبلیغ اسلام فقط شعر یا مطلبی در قالب نمادهای ظاهری نیست بلکه همه مبلغان باید احکام دین خدا را برای مردم بطور عملی تبیین و تفهیم کنند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه دشمن با تبلیغ های سوء خود قصد فریب مردم را دارد، اظهار داشت: عالمان دینی با توجه به زمان و دوره خود باید آموزش ببیند، یاد بگیرند و یاد دهند و تبلیغ را با فهم به مستمع تبیین کنند تا اثر کند.
وی با تاکید بر اینکه کار مبلغ دین بسیار سخت است، گفت: هر چه علم، فهم و دانش انسان بیشتر شود کار مبلغ هم بهتر می شود مانند رسالتی که پیامبران ما بویژه حضرت محمد(ص) داشتند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد به بیانات رهبر انقلاب درباره اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که اصفهانی ها از خود کم می گذارند اما از اسلام و تلاش برای دین کم نمی گذارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه کار مبلغان بر اساس برنامه راهبردی اسلام و تبیین است، گفت: از مدیر کل جدید تبلیغات اسلامی اصفهان انتظار داریم با توجه به جایگاه این استان در زمینه تبلیغات در مسیر توان افزایی گام بردارد.

مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های ۶ ساله خود به برخی از برنامه ها از جمله بنیاد هدایت، تبلیغ اصیل و توان افزایی امامان محله اشاره کرد و گفت: عرصه گسترده ای به سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان عنصر انقلاب ولایی سپرده شده است.
حجت الاسلام و المسلمین رحمت الله اروجی افزود: اصفهان از نظر اعتباری و سخت افزاری نسبت به سایر استان‌ها در مضیقه است که انتظار می رود تحولات خوبی در عرصه نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی فوقی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز با تاکید بر ضرورت تکمیل کارهای ناتمام، اظهار داشت: مردم از سازمان تبلیغات اسلامی و هویت روحانیت انتظار خدمت دارند و ما باید بطور جهادی خدمت کنیم.
در این مراسم که عنوان " آیین سنگر سِپاری " برای آن انتخاب شده بود، حجت الاسلام و المسلمین مهدی فوقی بعنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان معرفی و از زحمات حجت الاسلام و المسلمین رحمت الله اروجی تقدیر شد و از خانواده شهید مدافع حرم مسلم خیزاب تقدیر به عمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی