40 هکتار از اراضی ملی اشنویه رفع تصرف شد


40 هکتار از اراضی ملی اشنویه رفع تصرف شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه گفت: امسال 40 هکتار از اراضی ملی این شهرستان با تشکیل پرونده های قضایی برای متخلفان رفع تصرف شده است.

مصطفی چترآذر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۱۵ فقره پرونده تخریب و تصرف با مساحت ۹۳ هکتار تشکیل شده است افزود: از این میزان تاکنون ۴۰ هکتار رفع تصرف و جرایم تخریب و تصرف اراضی در حوزه‌ها و پرونده های تشکیل شده نیز ۷۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: امسال همچنین ۶ فقره پرونده قطع اشجار و پنج فقره پرونده ایجاد حریق در مراتع و جنگل ها در این شهرستان برای خاطیان تشکیل شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه ادامه داد: همچنین در طول این مدت ۸۲ فقره پرونده چرای غیرمجاز برای بیش از هفت هزار و ۵۰۰ واحد دامی تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

چترآذر با بیان اینکه امسال ۲۷۱ فقره پرونده حفاظتی نیز در اشنویه تشکیل شده است افزود: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی این شهرستان است.

وی اظهار داشت: با هدف تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی دولتی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات، ۱۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان در قالب طرح "کاداستر" اجرا شد.

وی گفت: طرح کاداستر اراضی ملی به عنوان یکی از اولویت های ۹ گانه برنامه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است و با اجرای این طرح برای ۱۰۰ درصد اراضی ملی این شهرستان سند تک برگی اخذ شده ‌است.

به گزارش ایرنا، اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

آذربایجان‌غربی افزون بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که بیش از ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت