دومین اردوگاه ماده 16 فارس امسال راه‌اندازی می‌شود


دومین اردوگاه ماده 16 فارس امسال راه‌اندازی می‌شود

استاندار فارس با اشاره به راه‌اندازی اردوگاه دوم ماده 16 در شیراز، گفت: از اعتبارات استان برای این منظور استفاده می‌کنیم اما اگر کمک‌های بیشتری شود قبل از پایان بهمن می‌توانیم از اردوگاه دوم ماده 16 هم استفاده کنیم. 

محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ۵ بهمن در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر فارس با گرامیداشت یاد شهدای این عرصه، اظهار کرد: هر کاری بتوانیم در زمینه پیشگیری انجام دهیم هزاران برابر ارزش دارد، اما بحث پیشگیری نیاز به بودجه دارد.

او با بیان اینکه اگر قرار است که دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، صداوسیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگی کاری انجام دهند نیاز به بودجه دارد، گفت: تاسیس اردوگاه‌ها نهایت نخواهد داشت اگر به بحث پیشگیری توجه نشود.

استاندار فارس با بیان اینکه ورزش می‌تواند در عرصه پیشگیری به نتایج درخشان دست پیدا کند اما باید مقدمات آن را فراهم کرد که در بودجه ۱۴۰۱ باید این امر دیده شود، افزود: اشتغال و داشتن زندگی موثر و مفید برای معتادان بهبودیافته از مهم‌ترین اقداماتی است که برای مبارزه با اعتیاد انجام داد علاوه بر آن اعطای تسهیلات برای کارآفرینی نیز موثر است که مجمع خیرین کارآفرینی استان تشکیل شده اما اداره کار نیز باید ورود بیشتری کند.

او با بیان اینکه قوه قضائیه در کنار مدیریت استان قرار دارد و برای مقابله با اعتیاد تلاش می‌کنند به خودروهای پارک و توقیف شده اشاره و عنوان کرد: اگر این خودروها در اختیار دستگاه‌هایی که به مبارزه با مواد مخدر کمک می‌کنند، قرار گیرد می‌تواند در عرصه پیشگیری کمک بیشتری کند.

استاندار فارس با بیان اینکه ۲۰۰ خودرو از این خودروهای توقیف شده در اختیار فارس قرار گیرد تا مشکلات استان حل شود، افزود: اردوگاه ماده ۴۲ هم از مطالبات جدی استان فارس است که همکاری دو طرف را لازم دارد تا بتواند به نتیجه برسد همچنین تجهیز محورهای استان به دستگاه ایکس ری نیز لازم است.

ایمانیه با بیان اینکه یک سوم معتادان مربوط به استان نیستند و یک سوم هم از دیگر شهرستان‌ها غیر از شیراز هستند، گفت: معتادان شهرستان‌ها را می‌توان به قطب‌های استانی منتقل کرد اما آنهایی که متعلق به فارس نیستند کمک شود تا به استان مربوطه تحویل داده شوند.

او با اشاره به وجود امکان تخصیص تخت به بیماران اعتیاد در ۲ مرکز درمانی، به طرح مطالباتی از دبیرکل ستادمبارزه با موادمخدر پرداخت و گفت: حمایت از استان برای نظارت هوشمند بر کمپ‌ها، پهپاد برای شناسایی کشت مواد مخدر، حمایت از جمعیت احرار، حمایت و پرداخت کمک هزینه برای کمپ‌های شهرستانی از مطالبات در این زمینه است، که البته زیرساخت کمپ‌های شهرستانی را فراهم می‌کنیم اگر در ساخت آنها به ما کمک شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان