فرماندار: بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز در گناوه ممنوع است


فرماندار: بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز در گناوه ممنوع است

گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز در صنوف، بازار، شرکت‌ها و ادارات این شهرستان بلحاظ قانونی و مقررات وضع شده ممنوع است.

به گزارش ایرنا، محمدتقی صفری روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: به ادارات و دستگاه های اجرایی دستور داده شده است تحت هیچ شرایطی حق ندارند اتباع خارجی غیر مجاز بکار گیرند ضمن اینکه این افراد در بازار، مغازه ها و شرکت های خصوصی هم حق فعالیت ندارند.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه در این شهر تحت هیچ شرایطی، نیروهای خارجی نباید به کار گمارده شوند، از مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر انتظار داریم تا دستوری صادر کنند که آنها در این منطقه و شرکت ها بکار گرفته نشوند و اگر انجام شد برخورد قانونی شود.

صفری ادامه داد: غالب مردم این منطقه بیکارند و از این نیروها به دلایلی نظیر حقوق پایین استفاده می‌کنند که در صورت مشاهده بکارگیری برخورد خواهد شد.

فرماندار گناوه افزود: بکارگیری بیشتر نیروهای غیربومی در شرکت‌های موجود از جمله نفتی نیز از دیگر مشکلات موجود این شهرستان است که باید یک قدرتی نظیر ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی باشد که در فشار قرار گیرند و ملزم شوند از بومی ها استفاده کنند.

وی گفت: این شرکت ها توجیه می‌کنند که نیروهای متخصص با خود می آوریم در حالیکه در شهرستان چنین نیروهایی وجود دارد.

صفری افزود: اکثر کارفرمایان حقوق پایین و زیر تعیین شده اداره کار به کارگرانی که بکار می‌گیرند، پرداخت می‌کنند که غیرقابل قبول است و باید بر آنها نظارت و با متخلفان برخورد شود.

فرماندار گناوه بیان کرد: پرداخت نکردن حق بیمه کارگران توسط بیشتر پیمانکاران و کارفرمایان نیز از دیگر مشکلاتی است که باید در این زمینه اجازه داده نشود چنین کاری کنند و از خطاهایی که انجام می‌دهند جلوگیری کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: پیمانکاران و کارفرمایان موظف به پرداخت حق بیمه و دستمزد نیروهایی که بکار می‌گیرند، براساس قانون که تعیین و تکلیف شده، هستند.

عباس دیری افزود: خدمات دهی غیرحضوری از راهبردها و چشم اندازهای این سازمان بوده که با هدف رضایت‌مندی بیمه‌شدگان، افزایش بهره‌وری کارکنان و صرفه جویی در هزینه‌ها اجرایی شده است.

وی اظهارداشت: در این راستا از مجموع ۳۰ خدمات درنظرگرفته شده به صورت حضوری تاکنون ۲۵ مورد کامل عملیاتی شده و مابقی در حال نهایی شدن است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر یادآورشد: بیمه شده های اصلی استان ۳۳۸ هزار نفر و ۳۲ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر هستند که هزینه حقوق ماهانه آنها حدود ۱۳۵ میلیاردتومان بجز بخش درمان است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !