هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار نارنجی اعلام کرد


هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار نارنجی اعلام کرد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ظهر روز پنجشنبه هفته جاری تا عصر دوشنبه هفته آینده نسبت به مواجی و تلاطم خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) اعلام می‌شود.

پیام مساعدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی صبح تا بعد از ظهر پنجشنبه به سبب وزش باد شدید جنوب شرقی قسمت شمالی خلیج فارس و سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر (از بندر دیلم تا سواحل تنگستان) و از بعد از ظهر پنجشنبه تا عصر روز دوشنبه به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس و سواحل این استان بویژه سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی به تناوب مواج و متلاطم باشد.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در این مدت بویژه در ساعت‌هایی از روزهای جمعه و شنبه سرعت وزش باد روی خلیج فارس (مناطق جنوبی و مرکزی خلیج فارس) به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر افزایش یابد.

مساعدی ادامه داد: در این مدت نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، احتمال غرق شدن شناورها بویژه شناورهای کوچک هشدار داده می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین روز پنجشنبه وقوع بارش پراکنده باران در برخی مناطق و سواحل شمالی استان بوشهر دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی اضافه کرد: همچنین پیش بینی شده روند افزایشی دما نیز تا پایان هفته تداوم داشته باشد که از روز جمعه با وزش بادهای شمالی دوباره روند کاهشی پیدا می‌‍کند.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته عسلویه با ۲۴ و جم با ۶ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است