سومین جشنواره بین‌المللی شعر آئینی ‌نور در کرمان به کار خود پایان داد


سومین جشنواره بین‌المللی شعر آئینی ‌نور در کرمان به کار خود پایان داد

سومین جشنواره بین‌المللی شعر آئینی ‌نور در بخش ویژه شعر مقاومت با محوریت سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، امروز 5 بهمن ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

فاطمه معین‌الدینی، دبیر علمی سومین جشنواره بین‌المللی شعر آئینی ‌نور در مراسم اختتامیه این جشنواره به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: ۱۹۵ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی شعر آئینی ‌نور ارسال شد و در مرحله اول، آثار توسط ۶ داور مورد داوری قرار گرفتند که تعداد ۸۵ اثر برای داوری نهایی انتخاب شدند.
معین‌الدینی ادامه داد: در مرحله دوم داوری، آثار توسط سه داور مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۱۰ شعر از ۸۵ شعر راه‌یافته به بخش پایانی منتخب شدند که ۵ شعر رتبه‌های برتر اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند و ۵ شعر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
حیدر جهانبخش معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور نیز در ارتباطی صوتی در این مراسم با بیان اینکه حوزه گسترده جغرافیایی دانشگاه پیام‌نور به ویژه در بخش‌هایی که محرومیت وجود دارد ما را برای اجرای چنین جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی ترغیب می‌کند، ادامه داد: گستره جغرافیایی و تنوع قومیتی که در دانشگاه پیام‌نور وجود دارد فرصت گسترش زمینه فرهنگی را فراهم می‌آورد و با این نگاه، جشنواره‌های متعددی در دانشگاه پیام‌نورتعریف شده است که یکی از آن‌ها جشنواره بین‌المللی شعر آئینی ‌نور است.
جهانبخش افزود: شعر به عنوان یک پدیده ویژه در ادبیات فارسی برای انتقال مفاهیم، امکانی ویژه برای اشاعه فرهنگ است و ویژگی آئینی که به شعر اضافه می‌شود ضریب تأثیر این امکان را بیشتر می‌کند.
وی به جایگاه ویژه شعر آئینی در دوره‌های مختلف تاریخ ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی و تحولات ناشی از آن پدیده بی‌نظیر شعر حماسی، شعر مقاومت و شعر دفاع مقدس را به شعر آئینی اضافه کرد و می‌توان تمام این مضامین را در موضوعات مختلف عرفانی، اخلاقی، توحیدی وغیره به نسل کنونی انتقال دهیم.
جهانبخش انتخاب کرمان برای این جشنواره را به دلیل وجود سردار حاج قاسم سلیمانی کاری ارزشمند دانست و افزود: سه واژه شعر، آئین و کرمان فصل مشترکی ایجاد کرده است که رأس آن مزین شده است به نام سردار حاج قاسم سلیمانی که ارزش‌های بزرگی در خود جای داده است و به نسل کنونی و آینده انتقال می‌دهد.
در پایان، امیرسعید کاویانی، علی سلیمیان، رضا اسم‌خانی، شکیبا غفاریان و محسن کاویانی به عنوان نفرات برتر سومین جشنواره بین‌المللی شعر آئینی ‌نور رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند و لیلا مهذب، امیرحسین زارعیان، سید حسین عمادی‌سرخی، محمدحسین یادگاری و متین روحی‌ناب به عنوان منتخبان جشنواره شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!