برگزاری جلسه سازش برای پرونده محیط‌بان محکوم به اعدام کرمانشاهی


برگزاری جلسه سازش برای پرونده محیط‌بان محکوم به اعدام کرمانشاهی

اولین جلسه صلح و سازش در پرونده محیط بان محکوم به اعدام کرمانشاهی با حضور جمعی از مسئولین دستگاه قضایی استان، فرماندار و برخی از بزرگان و ریش سفیدان و معتمدین برگزار شد.

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری کرمانشاه در این نشست، با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده مقتول، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده محیط بان کرمانشاهی که به جرم قتل یک شهروند به قصاص محکوم شده، گفت: دادگستری استان اقدامات لازم در جهت صلح و سازش در این پرونده را انجام داده و در این راه از تمام ظرفیتها استفاده خواهد کرد.

وی با تشریح روند این پرونده، اظهار داشت: ۱۴ مرداد سال گذشته، مقتول به همراه چند نفر از دوستانش به یکی از کوه‌های اطراف استان رفته که در مسیر برگشت بر اثر تیراندازی از سوی ماموران محیط زیست از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به قتل می‌رسد.

وی با بیان اینکه دادگستری استان کرمانشاه بی طرفانه و عادلانه حکم مستند و مستدل قصاص نفس برای محیط بان صادر و دیوان عالی کشور نیز این حکم را تأیید کرده، خاطرنشان کرد: نظر رسمی و قاطع دستگاه قضایی همین حکمی است که صادر شده، ولی بنا بر آموزه های قرآنی و اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه در خصوص امر مصالحه در پرونده‌ها، اولویت ما ایجاد صلح و سازش است.

توسلی زاده با با بیان اینکه سنت گذشت و مدارا و مصالحه ریشه در فرهنگ مردم کرمانشاه دارد، گفت: رئیس قوه قضائیه نیز به طور مکرر در بحث اختلافات به موضوع مصالحه و سازش اشاره و تأکید دارند که مصالحه و گذشت باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی افزود: توجه به امر مصالحه از چند جهت قابل توجه است. اول اینکه هزینه‌های مادی و معنوی اختلاف به مراتب بسیار بیشتر از سازش است و از سوی دیگر مصالحه کمک می‌کند مردم در آرامش و امنیت زندگی کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن ابراز امیدواری جهت جلب رضایت از خانواده مقتول در پرونده محیط بان کرمانشاهی، گفت: از جمیع شهروندان کرمانشاهی، روحانیت معظم، بزرگان و ریش سفیدان، فعالین فرهنگی و اجتماعی و اصحاب رسانه درخواست دارم که ما را در این مسیر یاری کنند.

در ابتدای مراسم نیز منوچهر فتاحی معاون توسعه حل اختلاف استان ضمن تشریح پرونده محیط بان کرمانشاهی، از اهتمام و تلاش در جهت سازش و ترحم و گذشت خانواده اولیای دم از حق قصاص خود خبر داد و از خیرین، بزرگان و ریش سفیدان تقاضای یاری کرد.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه هم با تقدیر از تلاش رئیس کل دادگستری و دستگاه قضائی استان در راستای برقراری صلح و امنیت عمومی در استان گفت: در روزهای گذشته جلساتی در فرمانداری جهت سازش در این پرونده با تشکیل هسته ای متشکل از ذینفوذان و بزرگان منطقه جهت مصالحه برگزار شد.

در پایان پیشنهادهایی جهت پیشبرد کار در این پرونده مطرح و توسط اعضای جلسه به تصویب رسید که از جمله آن می توان به تشکیل ستاد صلح علوی با عضویت بزرگان، ریش سفیدان، ذینفوذان، معتمدین و سفیران صلح و سازش استان، تشکیل گروهی ۲۰ نفره از اعضای ستاد جهت تلاش برای برقراری مصالحه و ارائه گزارش از روند پیشرفت کار توسط معاون توسعه حل اختلاف استان به رئیس کل دادگستری استان به صورت دو هفته یکبار اشاره کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه