اصفهان بیشترین زندانی غیرعمد را دارد


اصفهان بیشترین زندانی غیرعمد را دارد

استان اصفهان با میزبانی از هزار و شش زندانی جرایم غیرعمد بیشترین محکوم مالی و بدهکار ناشی از تصادفات رانندگی را در کشور دارد.

به گزارش خبرآنلاین اصفهان، اسدلله گرجی‌زاده مدیر نمایندگی این نهاد مردمی در استان اصفهان با اعلام وضعیت محکومان غیرعمد اظهار کرد: علی‌رغم بافت مذهبی و سابقه فرهنگی سپاهان اما متاسفانه ۹۸۱ زندانی مرد و ۲۵ محکوم زن به دلیل ناتوانی در تامین دیون در سطح ندامتگاه‌های استان تحمل حبس می‌کنند.
وی با تفکیک جرایم این مددجویان ادامه داد: بعد از اصلاح و تصویب دائمی قانون بیمه اجباری شخص ثالث در اردیبهشت سال ۹۵ هرچند آمار زندانیان دیات کاهش یافت و خوشبختانه با همکاری صندوق تامین خسارت‌های بدنی و انجام کامل تکالیف شرکت‌های بیمه‌گر تعداد زندانیان بدهکار در سوانح جاده‌ای، اعم از فوتی و جرحی امروز در سطح استان تنها به ۲ نفر تقلیل یافته است اما در مقابل جمعیت محکومان مالی ناشی از صدور چک یا امضای سفته افزایش داشته است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان اظهار کرد: از جمع محکومان جرایم غیرعمد هم‌اکنون تعداد ۸۵۰ نفر با عنوان محکومیت‌های مالی و حقوقی در بند حضور دارند که نزدیک به یک پنجم این زندانیان نه با مطالبه وجه که به سبب ضمانت‌های نابجا از همسران و همکاران و همسایگان گرفتار حبس شده‌اند.
۱۳۷ مرد اصفهانی در بند سکه‌های طلایی
گرجی‌زاده در خصوص تعداد زندانیان مهریه گفت: در بین جمعیت بالغ بر یک‌هزار نفری محکومان غیرعمد اصفهان با وجود تاکیدات مکرر رئیس محترم دستگاه قضاء دایر بر عدم حبس متعهدات به پرداخت مهریه و دغدغه قلبی بسیاری از قضات شریف محاکم مبنی بر عدم صدور مجازات حبس برای بدهکاران عقود غیرمعوض اما در شرایط فعلی ۱۳۷ اصفهانی به صرف عدم دارایی در پرداخت کابین در زندان بسرمی‌برند. اتفاق و آماری که هرگز زیبنده استان بزرگ اصفهان نیست.
وی تعداد زندانیان نفقه را نیز ۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: با وجود آمار بالای زندانیان با تلاش بی‌وقفه مددکارران، محققان و اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه اما موضوع شناسایی و رسیدگی به وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد در سطح استان با سرعت و دقت بالایی پیگیری شده و طبق آمار رسمی ارایه شده از سوی ستاد دیه کشور اصفهان با بیشترین میزان جذب کمک‌های مردمی بیشترین تعداد آزادی را نیز در سطح استان‌ها داشته است.
مدیرنمایندگی ستاد دیه استان بیان کرد: طبق تعهدی که به خیرین خداجو داشته و داریم همه کارکنان این نهاد حمایتی در تلاش هستند تا نه ریالی به فرد غیرواجد شرایط پرداخت شود و نه موردی ذیصلاح از حمایت‌های حبس‌زدای ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند محروم بماند. بر حسب همین رسالت از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۵۵۲ زندانی غیرعمد از بند زندان‌های اصفهان آزاد شده‌اند که قابل تامل است ۱۵ درصد افراد استخلاص یافته متعلق به کاشان هستند.
گذشت ۴۵ درصدی شکات از مطالبات
گرجی‌زاده با تقدیر از همیاری برخی از اولیاءدم و شکات خصوصی در تسریع روند آزادی‌ها گفت: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها همکاران خدوم ستاد دیه با استناد به آیات و روایات و با برگزاری جلسات متعدد ۴۵ درصد اصل بدهی این زندانیان آزاد شده را در قالب گذشت رضایتمندانه از اصل بدهی کسر نموده‌اند. به عبارت دیگر از مجموع بدهی ۲۱۶ میلیارد تومانی گروه صلح و سازش ستاد تا میزان ۹۶ میلیارد تومان را در راستای رهایی مادران دردمند و پدرانی دربند از مطالبات خصوصی طلبکاران تخفیف گرفته‌اند.
46
کد خبر 1595811

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟