غله خراسان شمالی امسال بیش از 63 هزار تن شکر توزیع کرد


غله خراسان شمالی امسال بیش از 63 هزار تن شکر توزیع کرد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 63 هزار تن شکر تصفیه شده در کارخانه قند شیروان برای تنظیم بازار به داخل و خارج استان ارسال شده است.

سیدجلال موسوی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به واردات شکر خام از سایر کشورها توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای تولید و تامین مایحتاج کالای استراتژیک شکر و تنظیم بازار کشور و قرارداد تبدیل ۸۲ هزار تن شکر خام به شکر سفید وذخیره سازی آن با کارخانه قند شیروان در چند مرحله به سرانجام رسید.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده، بیش از ۶۳ هزار تن شکر سفید تولید و با مجوزهای صادر شده، ۶۰ هزار و ۷۰۰ تن به استانهای گیلان، گلستان، مازندران، البرز، قم، مرکزی، اردبیل، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و شرقی و خراسان رضوی ارسال شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ تن شکر سفید هم در داخل استان از طریق اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت و کارگروه تنظیم بازار استان میان صنوف و خانوار در فروشگاه های زنجیره ای و کارکنان دولت توزیع شده است.

براساس این گزارش واردات شکر خام و تبدیل به شکر سفید با هدف تامین مایحتاج کالای استراتژیک شکر در راستای تنظیم بازار کشور انجام می شود که سبب ایجاد اشتغال شده است.

سرانه مصرف سالانه شکر در استان خراسان شمالی ۲۷ کیلوگرم به ازای هر نفر است، شکر مصرفی استان حدود ۲۳ هزار تن در سال است.

شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

این واحد هم اکنون جزو زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی گسترش صنایع غذایی سینا است.

این کارخانه واقع در ۱۰ کیلومتری جاده شیروان - بجنورد، سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد