70 کیلومتر از راه‌های روستایی شیروان نیاز به بهسازی دارد


70 کیلومتر از راه‌های روستایی شیروان نیاز به بهسازی دارد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: 70 کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان نیاز به بهسازی و روکش مجدد آسفالت دارد که با تخصیص اعتبارات فعلی نمی توان عملیات اجرایی آن را در یک یا 2 سال به اتمام رساند.

حمید جوان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه هر کیلومتر بهسازی و روکش مجدد آسفالت ۱۰ میلیارد ریال است که هر ساله مقداری کمی اعتبار برای آن تخصیص داده می شود و اتمام این عملیات بستگی به تخصیص اعتبارات دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده شهرستان در این خصوص خاطرنشان کرد: امسال هزار تن آسفالت در قالب بهسازی، لکه گیری و پرکردن چاله ها برای راه های روستایی شهرستان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه برای ۱۷ محور روستایی صرف شد که در مجموع کل، پنج میلیارد ریال آن از محل اعتبارات نگهداری راه ها در این زمینه هزینه شد.

جوان اضافه کرد: هدف از بهسازی و روکش مجدد آسفالت تردد بهتر روستاییان است که بر اثر بارندگی ها، رطوبت زمستان، یخ زدگی و غیره که آسفالت آسیب می بیند این عملیات هر ساله در تعدادی از محورهای روستایی شهرستان انجام می شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: توجه به زیرساخت‌ها همچون توسعه راه‌های روستایی، انجام عملیات مرمّت، بهسازی و آسفالت به‌ منظور بهبود عبور و مرور روستاییان از اقدامات اولویت دار این اداره است.

هم اکنون راه ۵۵ روستای این شهرستان خراسان شمالی به طول ۱۵۰ کیلومتر خاکی است و نیاز به آسفالت دارد.

اینک ۴۸۰ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان آسفالت است که شاخص آسفالت راه روستایی شهرستان، ۴۲ درصد است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن در مناطق کوهستانی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!