افزایش نگران‌کننده روند ابتلا به کرونا در بوشهر /اُمیکرون شبیه سرماخوردگی است


افزایش نگران‌کننده روند ابتلا به کرونا در بوشهر /اُمیکرون شبیه سرماخوردگی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دی‌ماه با افزایش شدید موارد بیمار سرپایی کرونا در این استان همراه بود و این را باید به‌عنوان یک هشدار جدی در نظر گرفت.

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان اظهار کرد: چندهفته‌ای است که سویه جدید کرونا به نام اُمیکرون در سراسر دنیا و به دنبال آن در کشور ما رو به افزایش است که به‌تبع آن در استان بوشهر هم با افزایش شدید موارد جدید بیماری سرپایی مواجه هستیم و این را باید به‌عنوان یک هشدار جدی در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: از آخر مرداد روند نزولی بیماری شروع شد و این شرایط تا نیمه دی ادامه داشت، ولی از نیمه دی هر هفته با افزایش موارد و به‌نوعی با دو برابر شدن آمار مواجه هستیم.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر ادامه داد: در هفته سوم دی‌ نسبت به هفته دوم با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی بیماری مواجه بودیم و این افزایش در هفته چهارم نسبت هفته سوم رشد ۶۴ درصدی داشته است.

این مقام مسئول بهداشتی همچنین هشدار داد: در کنار افزایش موارد سرپایی شاهد افزایش تدریجی مراجعه به بیمارستان‌ها هستیم.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر درباره وضعیت واکسیناسیون توضیح داد: نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت استان یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و از جمعیتی که می‌توانند دوز سوم را دریافت کنند بیش از ۲۳ درصد واکسینه شده‌اند.

دکتر خواجه‌ئیان بابیان اینکه این میزان واکسیناسیون با دوز سوم مانع گردش ویروس نمی‌شود، بیان کرد: مراکز ما آمادگی کامل برای واکسیناسیون هم استانی‌های گرامی را با انواع واکسن دارند.

علائم امیکرون شبیه سرماخوردگی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر علائم اُمیکرون را شبیه سرماخوردگی دانست و تأکید کرد: خواهش ما این است که هرگونه علائم سرماخوردگی جدی گرفته شود و شخص دارای علائم تا زمان بهبودی خود را قرنطینه کند.

دکتر خواجه‌ئیان تکمیل پوشش واکسیناسیون (سه دوز) و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از گسترش بیماری بسیار دارای اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: زدنِ هم‌زمان دو ماسک، برگزار نکردن دورهمی‌ها و تهویه مناسب فضاهای بسته بسیار حیاتی است.

وی در پایان هشدار داد: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود خدای‌ناکرده ممکن است با افزایش شدیدتر بیماری مواجه شویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است