تیراندازی در یکی از دانشگاه‌های آلمان/دانشجوی قاتل، خودکشی کرد!


تیراندازی در یکی از دانشگاه‌های آلمان/دانشجوی قاتل، خودکشی کرد!

یک دانشجوی آلمانی در محوطه دانشگاه خود اقدام به تیراندازی کرد و موجب قتل یک نفر و زخمی شدن حداقل سه نفر شد.

آفتاب‌‌نیوز :

پلیس آلمان اعلام کرد: در این حادثه تیراندازی که در محوطه دانشگاه هایدلبرگ رخ داد، یک مرد مسلح حداقل یک نفر را کشته و پس از آن خودکشی کرده است.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، پلیس آلمان گفت: این مجرم با اسلحه خود چند نفر را هم زخمی کرده است.

پلیس اعلام کرد که یک این فرد مسلح یک دانشجوی ۱۸ ساله آلمانی بوده که در رشته زیست شناسی در حال تحصیل بود و پیش از این هیچ سابقه کیفری نداشته است.

"زیگفرید کولمار" رئیس پلیس مانهایم در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بازرسان متوجه شدند این دانشجوی مسلح پیش از تیراندازی، یک پیام متنی در واتساپ ارسال کرده و در آن گفته که "اکنون،‌مردم باید مجازات شوند" و اینکه آرزو دارد که در دریا غرق شود.

تیراندازی در یکی از دانشگاه‌های آلمان/دانشجوی قاتل، خودکشی کرد!

هایدلبرگ در جنوب فرانکفورت واقع شده و حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد. دانشگاه این شهر نیز یکی از بهترین دانشگاه ‌های آلمان است که در سال ۱۳۸۶ میلادی تاسیس شده و قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور است.

"اولاف شولتس" صدر اعظم کنونی آلمان نسبت به وقوع این تیراندازی ابراز ناراحتی کرد وضمن همدردی با بستگان قربانیان به دانشجویان این دانشگاه گفت: قلب من از شنیدن این خبر به شدت شکست.

وی ادامه داد: آلمان در سال‌های اخیر مورد حملات مختلف قرار گرفته است اما تیراندازی در دانشگاه‌ها، آن هم در کشوری که قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص حمل سلاح دارد، نسبتا نادر است.

در سال ۲۰۰۹ میلادی یک دانشجوی سابق آلمانی، ۳ استاد دانشگاه و سه رهگذر را به قتل رساند. در سال ۲۰۰۶ میلادی نیز یک دانشجو سابق با تیراندازی، ۳۷ نفر را مجروح کرد و سپس خودکشی کرد. در سال ۲۰۰۲ میلادی نیز یک دانشجوی ۱۹ ساله ظاهرا برای انتقام از اخراج از دانشگاه، ۱۶ نفر از جمله ۱۲ استاد و ۲ دانشجو را به قتل رساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش