امدادرسانی هوایی به اهالی بخش شهیون دزفول آغاز شد


امدادرسانی هوایی به اهالی بخش شهیون دزفول آغاز شد

دزفول - ایرنا - امدادرسانی هوایی به اهالی روستاهای دهستان‌های احمد فداله و دره کائد بخش شهیون دزفول که به دلیل بارش برف، مسیر دسترسی آنها قطع شده است، روز سه شنبه آغاز شد.

سرتیپ دوم پاسدار علی نجفوند فرمانده تیپ تکاور حضرت مهدی (عج) درخصوص امدادرسانی به اهالی روستاهای گرفتار در برف بخش شهیون به خبرنگار اعزامی ایرنا به روستای مودوآرپناه دهستان دره کائد گفت: بنا به درخواست اهالی گرفتار در برف شمال دزفول، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستور امدارسانی به اهالی را صادر کرد.

وی افزود: بعد از این دستور، قرارگاه کربلای استان خوزستان با محوریت تیپ تکاور حضرت مهدی (عج)، ارسال کمک‌های هلال احمر و امور عشایر دزفول را با چند سورتی پرواز به منطقه آغاز کرد.

بخشدار شهیون دزفول نیز در این ماموریت به خبرنگار ایرنا گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده از طریق فرمانداری و ستاد بحران شهرستان و استان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک فروند بالگرد تامین کرد و آذوقه مورد نیاز اهالی روستای مودو آرپناه از توابع دهستان دره کاید ارسال شدند.

حسین رحیمی افزود: آرد و خوراک دام مورد نیاز اهالی و دام‌های آنها از طریق اداره امور عشایر و پکیج‌های غذایی از طریق جمعیت هلال احمر تامین و به روستاها منتقل شد.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده از جاده‌های برف گیر احمد فداله، دستگاه‌هایی نظیر بولدوزر، تراکتور و لودر در این جاده‌ها مستقر و اغلب مسیرها بازگشایی شدند.

بخشدار شهیون دزفول اظهار امیدواری کرد با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امور عشایر و دیگر ادارات، سایر مسیرها نیز هرچه سریعتر بازگشایی شوند.

امدادرسانی هوایی به اهالی بخش شهیون دزفول آغاز شد

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول نیز ارسال بسته‌های غذایی این جمعیت به روستاهای دهستان‌های احمدفداله و دره کائد را یادآور شد و اظهارداشت: این بسته‌های غذایی شامل خرما، کنسرت، حبوبات و برنج هستند و امور عشایر نیز آرد برای پخت نان و جو برای خوراک دام‌ها تدارک دیده است.
مصطفی طحان افزود: بالگرد سپاه پاسداران به مدت ۲ روز در خدمت اهالی روستاهای بخش شهیون دزفول است و محموله‌های غذایی انسانی و دامی را به منطقه اعزام می‌کند.
وی ادامه داد: این محموله‌ها به روستاهای کدمه، چول آب، مودو آرپناه و چول ترگ که آخرین نقطه احمدفداله در مرز استان‌های خوزستان و لرستان هستند، منتقل می‌شوند.
رییس جمعیت هلال احمر دزفول با اشاره به سکونت ۳۰ خانوار در روستای مودو و ۲۰ خانوار در سه روستای دیگر اظهارداشت: با توجه به بارش برف، مسیر ارتباطی روستاهای احمدفداله قطع شده است.
وی افزود: انتظار می‌رفت اهالی در پاییز و پیش از بارش‌ها آذوقه مورد نیاز خود را اعم از دامی و انسانی تامین و ذخیره می‌کردند.
طحان گفت: قرار بود بالگرد سپاه پاسداران روز گذشته برای امدادرسانی و انتقال آذوقه‌ها به دزفول بیاید ولی این ماموریت به دلیل شرایط آب و هوایی به امروز موکول شد.
وی با بیان اینکه هشت نفر از نیروهای هلال احمر در قالب سه تیم عملیاتی طی امروز و فردا به منطقه اعزام می‌شوند، افزود: این منطقه ۲۳۰ کیلومتر با شهر دزفول فاصله دارد که مسیر آن بسیار سخت گذر است لذا با توجه به مسدود شدن مسیرهای زمینی تصمیم بر این شد ارسال آذوقه از طریق بالگرد انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول اظهارداشت: متاسفانه شهیون، پمپ بنزین ندارد که این موضوع امدادرسانی زمینی به اهالی مناطق سخت گذر را با مشکل مواجه می‌کند.

امدادرسانی هوایی به اهالی بخش شهیون دزفول آغاز شد

حسن محمودزاده سرپرست امور عشایر دزفول نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هشت تن علوفه دامی(جو) به منطقه مودوآرپناه از توابع بخش شهیون بوسیله بالگرد ارسال می‌شود.
وی با اشاره به ارسال آرد مورد نیاز اهالی توسط بالگرد افزود: پیش از آغاز بارش‌ها آرد مورد نیاز اهالی تامین و به منطقه ارسال شده بود ولی با توجه به شرایط ایجاد شده تعدادی کیسه آرد نیز همراه با جو به روستاهای گرفتار در برف ارسال می‌شود.

محمد دره قائدی‌فر دهیار روستای چاله روگه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بخش شهیون شامل پنج دهستان است که دهستان‌های احمد فداله و دره کائد جزو محروم‌ترین دهستان‌های این بخش به شمار می‌روند و انتظار می‌رود زیرساخت‌های جاده‌ای و امکانات بهداشتی رفاهی برای این بخش فراهم شود.

وی با بیان اینکه اهالی ساکن در این روستاها با مشکل برق نیز مواجه هستند، افزود: برخی روستاهای دره کاید از پنل خورشیدی برای تامین برق استفاده می‌کنند.
قائدی‌فر بیان کرد: روستاهای دره کاید و مودو نظیر چاله روگه، خانگاه، فیلاب، کدمه، چول آب، کوله ترگ، اودلو و روستاهای منطقه مودو فاقد جاده هستند و تردد و ایاب و ذهاب اهالی با حیوان انجام می‌شود.

اهالی روستای مودوآرپناه پس از رسیدن محموله های غذایی و دامی از بخشداری شهیون، هلال احمر، امور عشایر و سپاه بابت نیز قدردانی کردند.

به گزارش ایرنا این آذوقه‌ها با پیگیری بخشداری شهیون، فرمانداری ویژه دزفول، سپاه، هلال احمر، امور عشایر واهالی روستاها تامین و ارسال شدند.

بخش شهیون دزفول با حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت پنج دهستان دارد و در ارتفاعات خوزستان واقع است؛ این بخش با استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری مرز مشترک دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس